Alla priser är angivna i SEK. Betalningsvillkor

Plats: Online via Zoom
Platser kvar: Obegränsat
Bokningsbar t.o.m: 2022-01-26

SNPF Norra regionen bjuder fredagen 28 januari kl. 13:00-14:30 in till föreläsning med Ulrika Birberg Thornberg: ”Neuropsykologiska nedsättningar efter COVID-19 – vad vet vi om symptom efter sjukhuskrävande COVID-19 så här långt?”

Föreläsningen sänds online via Zoom!

Ulrika är fil. dr och universitetslektor vid Institutionen för Beteendevetenskap och Lärande vid Linköpings universitet samt leg psykolog och verksam vid Rehabiliteringsmedicinska kliniken vid Linköpings universitetssjukhus.

En klarare bild av långvariga neuropsykologiska symptom efter COVID-19 har börjat framträda både kliniskt och i forskning. Det finns dock fortfarande sparsamt med studier där objektiva neuropsykologiska tester använts. Denna föreläsning utgår från forskning från Linköping Covid-19 Study (LinCos), en populationsbaserad uppföljningsstudie av alla sjukhusvårdade COVID-19 patienter våren 2020 i Region Östergötland. Patienter med kvarvarande symptom har bedömts av neuropsykolog och läkare, samt i vissa fall även av arbetsterapeut samt fysioterapeut, fem månader efter utskrivning. I denna presentation kommer fokus att ligga på långvariga neuropsykologiska symptom efter COVID-19 från LinCos och relateras till aktuell forskning på området

Föreläsningen är konstadsfri och öppen för medlemmar i SNPF.

Sista anmälningsdag: 26 januari

Kontaktperson för evenemanget är Kristina Hedman kristina.hedman@rvn.se