Alla priser är angivna i SEK. Betalningsvillkor

När: 9 juni 2021, kl: 15:15
Plats: Webinar (Zoom)
Bokningsbar t o m: 2021-06-08

Välkomna på webinarium med Anders Håkansson den 9 juni på temat Beroende av substanser och beteenden - aktuella teman för en bio-psyko-social sjukdom. Anders är verksam som professor vid Enheten för klinisk beroendeforskning vid Institutionen för kliniska vetenskaper Lund, Lunds universitet och som överläkare på Beroendecentrum Malmö, Spelberoendemottagningen, Region Skåne.
Enheten för klinisk beroendeforskning bedriver forskning inom beroende av alkohol, narkotika, läkemedel, och inom spelberoende och andra icke-substansberoenden. Forskningen har också ett uttalat fokus på samsjuklighet och andra problem med nära koppling till beroende, inkusive psykiatriska sjukdomar, kroppsliga sjukdomar, sociala problem och kriminalitet. Anders forskning är särskilt inriktad på spelberoende.

Anmälan enligt instruktioner nedan. Vid anmälan erhålls Zoomlänk dagen före seminariet per e-post. Anmälan till webinariet kan göras så länge platser finns, dock senast kl 12 dagen före seminariet. Webinariet pågår kl 15:15-ca 16:30 och spelas inte in. Kostnadsfritt och endast för SNPF-medlemmar.

Hjärtligt välkomna!

Sveriges Neuropsykologers Förening, Södra regionen
Kontakt vid frågor om evenemanget: sodra@snpf.se

Medlem