Donald Stuss - The Frontal Lobes and Executive Functions

När: 5 september 2019, kl: 13:00
Plats: Aulan, Danderyds sjukhus
Bokningsbar t o m: 2019-06-30

Den 5 september 2019 kommer professor Donald Stuss, världsledande i forskning om exekutiva funktioner, till Danderyds sjukhus i Stockholmför att hålla en föreläsning om utredning av exekutiva funktioner utifrån de senaste forskningsrönen.

FÖRELÄSNING
Torsdag 5 september kl 13.00 – 15.00 (inkluderar paus) i Aulan på Danderyds sjukhus

The Frontal Lobes and Executive Functions:  A General Overview
Föreläsningen vänder sig till en bredare publik med intresse för frontallobsfunktioner och exekutiva funktioner.

Inbjudan vänder sig till dig som är medlem i Sveriges Neuropsykologers Förening. Deadline för anmälan: 30/6 för medlemmar. Efter deadlines släpps platser även för personer som inte är medlemmar i Sveriges Neuropsykologers Förening.

Pris: 200 kronor- inkl. moms.
Avgiften faktureras i förväg.

Föreläsning kommer att hållas på engelska.

Varmt välkomna!

Donald T. Stuss, Ph.D., FRSC, FCAHS, C. Psych., ABPP-CN, Order of Canada, Order of Ontario

Founding President and Scientific Director of the Ontario Brain Institute (2011 - 2015); University of Toronto Professor of Medicine (Neurology and Rehabilitation Science) and Psychology (1989 - ); Founding Director of the Rotman Research Institute (1989 to 2008); Reva James Leeds Chair in Neuroscience and Research Leadership  at Baycrest, (2001-2009); Vice-President Research, Baycrest Centre (except for one two year period, 1990 – 2010); Interim Director and CEO of the Heart and Stroke Foundation Centre for Stroke Recovery (2008-2009); Senior Scientist (currently adjunct) at the Rotman Research Institute of Baycrest Centre (1989 - ); Associate Scientist, Sunnybrook Health Sciences Centre (2005 - ).

Evenemanget är fullbokat!