Donald Stuss - Föreläsning och workshop

Plats: Sal Hjärtat, Hus 18, plan 5, Danderyds sjukhus, Stockholm
Pris: 2000,00 kr för medlem / 3000,00 kr för övriga
Bokningsbar t o m: 2019-07-01

Den 5-6 september 2019 kommer professor Donald Stuss, världsledande i forskning om exekutiva funktioner, till Danderyds sjukhus i Stockholmför att hålla en föreläsning och workshop om utredning av exekutiva funktioner utifrån de senaste forskningsrönen.

FÖRELÄSNING
Torsdag 5 september kl 13.00 – 15.00 (inkluderar paus) i Aulan på Danderyds sjukhus

The Frontal Lobes and Executive Functions:  A General Overview
Föreläsningen vänder sig till en bredare publik med intresse för frontallobsfunktioner och exekutiva funktioner.

WORKSHOP
Fredag 6 september – kl 10.00-11.30 (pass 1), lunch 11.30-13, 13.00-14.30 (pass 2).

Plats: Clinicum Hjärtat, Hus 18, plan 5, Danderyds sjukhus

A Clinician-Researcher's Guide to Understanding, Assessing, and Treating "Frontal lobe/Executive" Dysfunction.

Workshopen är riktad till dem som vill fördjupa sig i metodologi vid utredning av exekutiva funktioner.

Inbjudan vänder sig till dig som är medlem i Sveriges Neuropsykologers Förening. Deadline för anmälan: 30/6 för medlemmar. Efter deadlines släpps platser även för personer som inte är medlemmar i Sveriges Neuropsykologers Förening.

Pris: för båda aktiviteterna: 2.000 kronor- inkl. moms. Lunch dag 2 ingår.
Avgiften faktureras i förväg. Anmälan är bindande, men kan överlämnas vid förhinder.

Såväl föreläsning som workshop kommer hållas på engelska.

Varmt välkomna!

Donald T. Stuss, Ph.D., FRSC, FCAHS, C. Psych., ABPP-CN, Order of Canada, Order of Ontario

Founding President and Scientific Director of the Ontario Brain Institute (2011 - 2015); University of Toronto Professor of Medicine (Neurology and Rehabilitation Science) and Psychology (1989 - ); Founding Director of the Rotman Research Institute (1989 to 2008); Reva James Leeds Chair in Neuroscience and Research Leadership  at Baycrest, (2001-2009); Vice-President Research, Baycrest Centre (except for one two year period, 1990 – 2010); Interim Director and CEO of the Heart and Stroke Foundation Centre for Stroke Recovery (2008-2009); Senior Scientist (currently adjunct) at the Rotman Research Institute of Baycrest Centre (1989 - ); Associate Scientist, Sunnybrook Health Sciences Centre (2005 - ).

Bokningen är stängd sedan 2019-07-01 23:59:00!