Alla priser är angivna i SEK. Betalningsvillkor

Bokningsbar t o m: 2020-11-02

Inbjudan till Skyrevs årliga vidareutbildning i verksamhetsrevision 2020

Inledning

Skyrev har under flera år genomfört grundutbildning i verksamhetsrevision. Grundutbildningen har tagit sin utgångspunkt i skriften Verksamhetsrevision – en vägledning för kommunala yrkesrevisorer. Utifrån medlemmarnas önskemål och kraven för vidarecertifiering har styrelsen beslutat att genomföra vidareutbildningar inom olika teman. Vidareutbildningarnas innehåll utgår från de önskemål som medlemmarna lämnat i de enkäter som utbildningskommittén genomfört.

Målgrupp

Främsta målgruppen är Skyrevs medlemmar som har genomgått Skyrevs grundutbildning i verksamhetsrevision samt certifierade kommunala yrkesrevisorer.

Innehåll och omfattning

Utbildningen kommer att hållas i digital form. Följande ämnen kommer att ingå:

• Hur passar tillit och förtroende ihop med revision? (Rolf Solli, seniorprofessor i företagsekonomi vid förvaltningshögskolan i Göteborg)
  • Granskning av god ekonomisk hushållning (Ola Eriksson, tidigare kanslichef numera seniorkonsult inom KEF)
  • Möjligheter och fallgropar vid finansiell analys för en god ekonomisk hushållning (Mattias Haraldsson, biträdande universitetslektor Företagsekonomiska institutionen vid Lunds universitet)

Tid och plats

Utbildningen genomförs 17 november kl. 08.20-15.30 digitalt via Teams. Inloggning från kl. 08.00.

Kostnad

Pris per person: 2.500:-

Anmälan är bindande och görs senast 2 november

Kontaktpersoner från utbildningskommittén:

Eva Tency Nilsson, certifierad kommunal revisor vid Region Skåne, evatency.nilsson@skane.se

Karin Selander, certifierad kommunal revisor och revisionsdirektör vid Region Värmland, karin.u.selander@regionvarmland.se

Har du frågor kring utbildningen och dess innehåll kan du vända dig till någon av kontaktpersonerna i utbildningskommittén.

Är dina frågor av praktisk karaktär kring din bokning, vänder du dig till skyrev@foreningshuset.se

Extern bokning endast tillåten för medlemmar.

Medlem

Som medlem gör du din bokning under Min Sida