Alla priser är angivna i SEK. Betalningsvillkor

När: 10 oktober 2022, kl: 18:00
Plats: Västerås
Bokningsbar t.o.m: 2022-10-07
Övrigt: Västerås Arena, C-hall Vasagatan 89 721 30 Västerås Ingång till vänster om huvudingången. Parkering finns i anslutning till hallen. Busshållplats Rocklunda N (linje 2 mot Norra Gryta, linje 6 mot Rönnby centrum, linje 21 mot Skultuna).

Testlokalens adress:

Västerås Arena, C-hall
Vasagatan 89
721 30 Västerås

Ingång till vänster om huvudingången.
Parkering finns i anslutning till hallen.

Karta: JGJJ+J3X Västerås

Om du väljer att delta bör du tänka på följande:

• Du måste ha med dig giltig fotolegitimation, exempelvis körkort eller pass.
  • Endast personer som fyllt 18 år senast på testdagen får skriva test. För personer 14-17 år anordnas speciella tillfällen.
  • Testet påbörjas på utsatt tid. Det är därför viktigt att du kommer i tid till testlokalen.
  • Vi tillhandahåller penna och suddgummi.
  • Mobiltelefoner, smarta klockor eller liknande får inte vara påslagna under testet, inte ens i ljudlöst läge.
  • Testledaren kommer inte att tillhandahålla en klocka eller berätta hur mycket tid som återstår under testets gång. Däremot är det tillåtet att hålla koll på tiden med egen klocka.
  • Den exakta tidsbegränsningen för testet kommer att anges vid testtillfället. Var beredd på att avsätta cirka en timme med introduktion och frågestund inräknat.
  • Utskick av testresultat, samt identitetskontroll vid test, baseras på uppgifterna som anges vid anmälan. Se därför till att tillhandahålla aktuella och korrekta personuppgifter.
  • Vänligen skriv inte något i meddelandefältet (detta kommer inte läsas).
  • I samband med att du anmäler dig till testtillfället godkänner du att dina personuppgifter lagras och hanteras av Mensa Sveriges administration.
  • Erlagd avgift återbetalas inte om du avstår från testet.

Efter genomförd anmälan och betalning följer en betalningsbekräftelse (kvitto) via e-post. Bekräftelsen kommer vanligtvis inom en timme. Skulle du mot all förmodan inte få denna bekräftelse kan ett fel ha uppstått vid registreringen. I den händelsen ber vi dig att snarast höra av dig till testadmin@mensa.se.

Om du får förhinder och inte kan närvara vid testtillfället kontakta testadmin@mensa.se, helst 24 timmar innan testet. Vi har då möjlighet att boka om till annat testtillfälle.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

VIKTIG INFORMATION:

Efter att anmälan till testet stänger kommer du inte längre åt informationen som står på den här sidan.

Du måste därför spara eller skriva ut information om tid och plats så att du hittar till testlokalen samt kommer ihåg premisserna för testet!

Instructions in English? Please contact test-vasteras@mensa.se before booking.

Har du ytterligare funderingar kring testet kan du läsa vår FAQ på http://www.mensa.se alternativt kontakta vår testledare på orten: test-vasteras@mensa.se.

Information om tillval:

Omtest med FRT-B (om du testat dig en gång tidigare): Välj detta tillval om du tidigare har skrivit FRT-A. Testet FRT-A togs i bruk våren 2006. Att tidigare ha utfört andra tester i Mensas regi, exempelvis Raven's APM eller Cattell CFIT, kräver inte att du väljer detta tillval. Vid oklarheter kan du kontakta testsamordnare@mensa.se.

Tillval:
10 oktober 2022, kl: 18:00
Plats: Västerås
Antal platser kvar: 3
Icke medlem

Endast personer som fyllt 18 år senast på testdagen får skriva test.