Alla priser är angivna i SEK. Betalningsvillkor

Varav moms: 747,50 kr för medlem / 1.225,00 kr för övriga
Bokningsbar t.o.m: 2022-05-20

Entreprenadjuridik,

Entreprenadjuridikkurs med FunkiS standardavtal för OVK-kontroller och kontrollantens ansvar vid och efter utförd OVK
Entreprenadjuridiken kan uppfattas som snårig och svårtillgänglig för den som inte är insatt i regelverket. Är man däremot insatt kan ofta dyra misstag undvikas.

Kursen ger en översikt över de lagar och standardavtal som berör byggbranschen. Särskilt uppmärksamhet ägnas åt standardavtalet AB04 som är avsett användas vid utförandeentreprenader. Vi går även igenom ABT06 (totalentreprenader) och ABK 09 (konsultavtal), VU20 (materialleveransavtal ventilation). Vi går t ex igenom reglerna om besiktning och ÄTA-arbeten mm, vilka ofta leder till tvister.

Föreläsare:
Dennis Andersson, Konsult i byggbranschen, arbetar med utbildning, ventilationsprojektering, OVK. Bakgrund som entreprenadjurist och teknisk konsult. Mångårig styrelseledamot i FunkiS, sagesman för juridiska frågor samt medlem i Tekniska Rådet inom FunkiS.

Välkomna till en intressant dag med juridik och OVK i fokus!

Kostnad: 2990 för medlemmar och 4900 för icke medlemmar, moms tillkommer. Vid avbokning efter 1 v innan kursstart debiteras hela kursavgiften men det går bra att sätta annan i ditt ställe.

Medlem

Som medlem gör du din bokning under Min Sida