DANSK-SVENSK KUSTKONFERENS - Dancoremedlemmar

När: 8 oktober 2019, kl: 09:00
Plats: Danmark
Bokningsbar t o m: 2019-09-27

Den 8-9 oktober organiserar DANCORE och Föreningen Vattens kustsektion en gemensam, gränsöverskridande kustkonferens.

Temat för konferensen är ”Klimatanpassning av Sveriges och Danmarks kust – Vad kan vi lära av varandra?”. Under två dagar träffas vi, lär känna varandra och utbyter erfarenheter om projekt i Öresund och Södra Östersjön.

Konferensen börjar den 8 oktober med en heldag med seminarier i Malmö. Teman för föredragen är bland annat sandtäkt till havs – resurser och miljöpåverkan; klimatanpassningsprojekt – tillståndsprocesser och genomförande; ålgräs och strandvegetationens påverkan på sedimenttransportprocesser; samt extrema vattenstånd och översvämningsskydd. På kvällen uppmärksammar vi professor Hans Hansons insatser för hans arbete med kustskydd genom en festmiddag.

Den 9 oktober gör vi en exkursion på södra Själland och besöker Faxe, där ett strandfodrings- och bypass-projekt nyligen genomförts, Kögebuktens strandpark samt Stevns Klint.

Läs programmet HÄR

PRAKTISK INFORMATION
För medlemmar Dancore är anmälningsavgiften för konferensen 2000 SEK. Det går även att anmäla sig separat till seminarierna, middagen och exkursionen. Då kostar det 800 SEK för seminarierna (dag 1), 500 kr för middagen och 700 kr för exkursionen (dag 2).

Önskar ni faktura via post istället för e-post, ange detta i kommentarsfältet och välj betalalternativ Epostavi. Tyvärr har vi inte möjlighet att skicka e-faktura.

Anmälan är öppen till den 20 september.

Ifall du har frågor, hör av dig till:
Caroline Hallin (+46 735753342 / caroline.hallin@tvrl.lth.se) eller Per Sørensen (+45 21497743 / pso@kyst.dk)

Bokningen är stängd sedan 2019-09-27 16:00:00!