Lunchmöte med Gerald Engström

När: 12 oktober 2016, kl: 12:00
Plats: PwC, Torsgatan 21, Stockholm
Bokningsbar t o m: 2016-10-07

Sektionen för Ledarskap och Management inbjuder till lunchmöte med Gerald Engström!

Att bygga ett företag från scratch till 6 miljarder

Systemair är ett imponerande exempel på ett svenskt företag som startas baserad på en innovation och sedan använder den plattformen för att utvecklas till en världsomspännande koncern men med själ och hjärta kvar i den syn på företagsutveckling som grundaren planterat. Ett familjedrivet företag, som verkligen vågar växa sig riktigt stort är inte Sverige bortskämt med; något som är betydligt vanligare i t.ex. Tyskland. Gerald Engström kommer berätta hur han och företaget lyckats och vad som varit framgångsfaktorer i hans företagsbygge. Hur har man lyckats med denna resa genom olika konjunkturer? Framför allt på senare år har en del av tillväxten skett genom förvärv. Vilken väg har han valt för att maximera utväxlingen på dessa? Vilka ledaregenskaper kännetecknar kulturen inom Systemair? Dessa och många andra punkter ser vi fram emot att få oss till livs.

Gerald Engström är grundare, största ägare och styrelseordförande för Systemair med huvudkontor i Skinnskatteberg. Mid Cap-noterade Systemair omsätter 6 mdr SEK, har idag ett börsvärde på 5 mdr SEK och 5.000 anställda. Gerald grundade företaget 1974 med en banbrytande produktidé, den runda kanalfläkten. Därefter har företaget haft en obruten svit av positiva rörelseresultat på sin väg mot den globala koncern med verksamhet i nästan 50 länder som det är idag. Förra året lämnade Gerald över VD-posten för att nu som styrelseordförande ägna sig åt strukturaffärer och investerarrelationer.

Dag:

Onsdagen den 12 oktober 2016

Tid:

12.00 – 12.45 följt av frågestund

Plats:

PwC, Torsgatan 21, Stockholm

Måltid:

FEF/FEI bjuder på en enkel lunch

Anmälan:

Senast den 7 oktober 2016

Björn Wolrath

Robert Berg

Sektionsordförande

Bokningen är stängd sedan 2016-10-07 10:00:00!