Lunchmöte med Tomas Brytting

FEF inbjudan 11 maj 2016

Akademiska sektionen inbjuder till lunchmöte med Professor Tomas Brytting

KORRUPTIONENS ANATOMI

”Alla” vet att oegentligheter i form av t ex korruption, bedrägeri, fusk och mobbing inte är acceptabelt beteende. Ändå får vi ständigt belägg för dess förekomst. Professor Tomas Brytting forskar bl a om hur korruptionsprocesser ser ut och hur de utvecklas, vilket är temat för dagens lunchföreläsning.

Tomas Brytting, som arbetat med företagsetiska frågor sedan 1989, är verksam vid Institutet för Organisations- och Arbetslivsetik vid Ersta Sköndal högskola. Hans forskning har syftat till att undersöka spänningsfältet mellan etik och ekonomi. Fokus har varit frågan om vad  ”moralisk kompetens” är och hur en sådan kompetens påverkas av organisationers utformning.

Tomas Brytting är ledamot i regeringens Värdegrundsdelegation och ordförande för Etikrådet i Föreningen Sveriges Executive Search Konsulter (ESK). Han kommentarer företagsetiska händelser i media och medverkar regelbundet i radioprogrammet ”Tankar för dagen”.

Dag:

onsdagen den 11 maj 2016

Tid:

12.00 – 12.45 med efterföljande macka

Plats:

PWC, Torsgatan 21

Måltid:

FEF/FEI bjuder på en enkel lunch

Björn Wolrath

Susanne Weinberg

Sektionsordförande

Bokningen är stängd sedan 2016-05-06 10:00:00!