Lunchmöte med Thomas Berglund

Plats: KPMG, Tegelbacken 4
Bokningsbar t o m: 2016-04-08

FEF inbjudan 13 april

Marknadsföringssektionen inbjuder till lunchmöte med:

Thomas Berglund

Modern Medicin och Modernt Management driver förändring i
svensk- och europeisk sjukvård

Sjukvården i Europas är bra men står inför olika utmaningar. Den gemensamma utmaningen för alla europeiska länder är den ålderförskjutning som kommer att ske – stora grupper äldre som andel av befolkningen kräver mer av vården till ökade kostnader. Samtidigt står vården för stora investeringsbehov i byggnader och utrustning. Hur skall detta hanteras?

Capios svar är att öka produktiviteten i vårdarbetet genom att införa nya och bättre behandlingsmetoder. Detta kallar vi för Modern Medicin. Det andra svaret handlar om tydlig organisation, ansvar och lokalt ledarskap i vården – Modernt Management. Effektiva patientflöden och vårdprocesser, vi mäter kvalitet och produktivitet för att ständigt bli bättre.

Och vi får resultat av vårt arbete. Capio S:t Görans sjukhus har högst kvalitet och tillgänglighet bland alla innerstadsjukhus i Stockholm och vi var först med att utföra höft- och knäledsoperationer som dagkirurgi i Frankrike, som några exempel.

Thomas Berglund, VD och Koncernchef för Capio sedan 2007 har lång erfarenhet från den internationella serviceindustrin. Som VD för Securitas under 14 år utvecklades bolaget från en svensk bevakningsfirma till en internationell säkerhetskoncern.

Capio omsätter 13,5 mdr SEK med 12 360 medarbetare i fyra länder och 4,6 miljoner patientbesök per år.

Dag:             Onsdagen den 13 april 2016

Tid:               12.00 – 12.45, efteråt serveras en lunchsmörgås med dryck.

Plats:            KPMG, Tegelbacken 4

Anmälan:     Företagsekonomiska Föreningen, www.fef.se

Björn Wolrath                                                               Rolf E Ericsson

Ordförande                                                                   Sektionsordförande

Bokningen är stängd sedan 2016-04-08 10:30:00!