Lunchmöte med Hans Ollongren

Plats: Deloitte, Rehnsgatan 11, Stockholm
Bokningsbar t o m: 2016-03-04

FEF-inbjudan 9 mars

Sektionen för Ledarskap och Management inbjuder till lunchmöte med Hans Ollongren!

Kommunikation och ledarskap i turbulenta tider

SAS är ett av Sveriges mest kända företag och alla har en åsikt. Företagets verklighet har förändrats i grunden med flygbranschens avreglering och privatisering. Samtidigt är branschen fortsatt synnerligen hårt regelstyrd, har hög riskexponering och med statliga ägarintressen. Det krävs en hel del för att verka i en sådan miljö. Hur har kommunikation och ledarskap förändrats i de olika verkligheter SAS genomlevt? Hur bedriver man ett kommunicerande ledarskap och hur hanterar man så vitt skilda intressenter internt och externt? Hur får man dessa intressenter att verka för bolagets bästa i kristider?

Hans Ollongren är chef för Corporate Public and Regulatory Affairs för SAS. Mid Cap-noterade SAS omsätter 40 mdr SEK, har idag ett börsvärde på 7,6 mdr SEK och 11.000 anställda. Hans har en lång karriär inom SAS, ända sedan 1975, och var bl.a. kommunikationsdirektör under ett antal turbulenta år för företaget. Utöver sin roll på SAS är Hans också vice ordförande i branschorganisationen Svenskt Flyg, styrelseledamot i arbetsgivarorganisationen Svenska Flygbranschen och ordförande i STAR Aliiance Regulatory Affairs Committe.

Dag:

Onsdagen den 9 mars 2016

Tid:

12.00 – 13.30

Plats:

Deloitte, Rehnsgatan 11, Stockholm

Måltid:

FEF/FEI bjuder på en enkel lunch

Anmälan:

Senast den 4 mars 2016

Björn Wolrath

Robert Berg

Sektionsordförande

Bokningen är stängd sedan 2016-03-04 10:00:00!