Ledarskap och varumärkesbyggande i modern teknikkonsultkoncern

Plats: KPMG Tegelbacken 4
Bokningsbar t o m: 2015-11-06

FEF-inbjudan 11 november

Sektionen för Ledarskap och Management inbjuder till lunchmöte med Jonas Wiström!

Ledarskap och varumärkesbyggande i modern teknikkonsultkoncern

ÅF har gjort en av de senare årens mest imponerande varumärkesresor. Från Ångpanneföreningens traditionella, svenska och manliga framtoning till en modern, internationell och hållbar profil. ÅF är en av dagens mest attraktiva arbetsgivare för unga ingenjörer och en lönsam framgångssaga genom organisk och förvärvad tillväxt. Hur har ledarskapet förändrats och hur behåller man kompetens och vilken roll har varumärkesresan spelat i förändringen? Vidare berör Jonas det svåra ämnet hur man skapar företagslojalitet och företagsidentifiering hos medarbetare som ofta arbetar utlokaliserade och som drivs av teknikintresse.

Jonas Wiström är koncernchef för Mid Cap-noterade ÅF, ett av Nordens största teknikkonsultföretag med ca 7.000 anställda, ett av branschens mest omfattande partnernätverk, drygt 100 kontor och en omsättning på ca 8 miljarder kr. Med en utbildningsbakgrund som civilingenjör har Jonas bakom sig bl.a. poster som VD för Prevas och Silicon Graphics och blev förra året utsedd till Årets VD. Han är också styrelseledamot i Teknikföretagen och Business Sweden samt ledamot av Kungliga Vetenskapsakademien.

Dag:

Onsdagen den 11 november 2015

Tid:

12.00 – 13.30

Plats:

KPMG Tegelbacken 4

Måltid:

FEF/FEI bjuder på en enkel lunch

Anmälan:

Senast den 4 november 2015

Anmälan:    Företagsekonomiska Föreningen, www.fef.se

Varmt välkomna

Björn Wolrath

Robert Berg

Sektionsordförande

Bokningen är stängd sedan 2015-11-06 10:00:00!