Hans Lindblad, Riksgäldsdirektör

När: 11 mars 2015, kl: 12:00
Plats: PwC, Torsgatan 21, Stockholm
Bokningsbar t o m: 2015-03-04

Sektion Finansiering inbjuder till lunch med:

Hans Lindblad, Riksgäldsdirektör

Hans Lindblad är disputerad nationalekonom med erfarenhet från statlig förvaltning och finansmarknaden. Han har haft ledande posi­tioner inom den penningpolitiska avdelningen på Riksbanken. Mellan 2006 och 2012 arbetade Hans Lindblad som statssekreterare åt finans­minister Anders Borg Han var också en av de inblandade i förnyelsen av Moderaterna.

Sedan februari 2013 har Hans varit Riksgäldsdirektör med ansvar, bland annat, för förvaltningen av statsskulden på 1 400 miljarder kronor.

Finansiell stabilitet och Riksgäldens nya roll

Han kommer att prata om Riksgäldens ansvar för statens skuld- och likviditetsförvaltning, Vad det innebär att vara statens internbank och den garanti- och kreditverksamhet som Riksgälden bedriver. Han kommer också att diskutera aktuella frågor inom området finansiell stabilitet samt Riksgäldens nya roll i detta sammanhang. Hur tänker Riksgälden när det gäller frågor som hushållens skuldsättning, amorteringskrav, avdragsrätt och många andra frågor.

Dag: Onsdagen den 11 mars 2015
Tid: 12.00 – 13.30
Plats: PwC Torsgatan 21, Stockholm
Måltid: FEF/FEI bjuder på en enkel lunch
Anmälan: Senast den 4 mars 2015

Observera att vi inleder med föredraget exakt kl 12:00.

Bindande anmälan senast 4 mars. Max 100 deltagare i den ordning anmälan inkommer. Föreningen tillämpar en frivillig avgift om 100 kr vid lunchmötena. Kvitto kan erhållas. Utebliven ej avbokad plats debiteras med 200 kr.

Välkomna!

Björn Wolrath Ossian Ekdahl
Ordförande Sektionsordförande

Bokningen är stängd sedan 2015-03-04 12:00:00!