Gunnar Björkman

När: 11 juni 2014, kl: 12:00
Plats: E&Y, Jakobsbergsgatan 24
Bokningsbar t o m: 2014-06-05

Sektion för Redovisning inbjuder till lunchmöte med:

Gunnar Björkman

Stockholm i världen – ett Stockholm i världsklass

Stockholms stad är en del av ett globalt sammanhang. I den globala konkurrensen behöver staden ligga lång framme, oavsett på vilket sätt jämförelsen görs. Visionen för Stockholms stad är en stad i världsklass.?

Befolkningstillväxten har gått betydligt snabbare än beräknat. Stockholm har i dag 900 000 invånare och kommer att vara en miljonstad redan i början av 2020-talet. Den snabba tillväxten skapar än större utmaningar för att planera framtidens Stockholm och alla de olika behov och önskemål dagens och morgondagens invånare har. Målet är ett Stockholm med hög livskvalitet för invånare i olika åldrar och med vitt skiftande bakgrunder. Det gäller att värna det goda i Stockholm – grönområden, närheten till Mälaren och Saltsjön, hög kvalitet i offentligt finansierad service – samtidigt som vi bygger nya bostadsområden med god kollektivtrafik där man med trygghet kan åldras eller låta barnen växa upp och där det finns förskolor och skolor som ger barnen kunskaper och färdigheter för livet.

?För att uppnå visionen om en stad i världsklass och klara framtidens utmaningar ställs extra höga krav på styrning och uppföljning – inte minst genom en tydlig och väl förankrad investerings- och finansieringsstrategi.

Dag: Onsdagen den 11 juni 2014
Tid: 12.00 – 13.30
Plats: E&Y, Jakobsbergsgatan 24
Måltid:

FEF/FEI inbjuder till en enkel lunch.

Anmälan: www.fef.se
E-mail: info@fef.se
Tel: 08-556 061 42 (9:00 – 12:00 Föreningshusets Medlemsservice)
Fax: 08-556 061 41

Bindande anmälan senast torsdag 5 juni. Max 60 deltagare i den ordning anmälan inkommer. Föreningen tillämpar en frivillig avgift om 100:- vid lunchmötena. Kvitto kan erhållas. OBS! Utebliven ej avbokad plats debiteras med 200:-.

Välkomna

Björn Wolrath

Magnus Svensson-Henrysson

Sektionsordförande

Bokningen är stängd sedan 2014-06-05 12:00:00!