Thomas Östros, VD Svenska Bankföreningen

När: 12 mars 2014, kl: 12:00
Plats: KPMG, Tegelbacken 4, Stockholm
Bokningsbar t o m: 2014-03-06
Övrigt: FEF/FEI bjuder på en enkel lunch efter föredraget. Observera att vi inleder med föredraget exakt kl 12:00.

Sektion Finansiering inbjuder till lunchmöte med:

Thomas Östros, VD Svenska Bankföreningen

Mellan åren 1996 och 2006 var Thomas Östros statsråd och innehade poster som skatteminister, utbildningsminister och näringsminister. Mellan 2006 och 2012 var Thomas riksdags­ledamot och hade uppdrag som vice ordförande i riksdagens näringsutskott, vice ordförande i finansutskottet och ekonomisk talesperson för Socialdemokraterna.

Thomas är fil.lic. i nationalekonomi vid Uppsala Universitet. Thomas är även styrelseledamot i Internationella Handels­kammaren och SKB - Svensk Kärnbränslehantering AB

Bankernas betydelse för jobb och tillväxt

Den finansiella sektorn och särskilt bankerna har diskuterats flitigt sedan den finansiella krisen 2008. Det är dock sällan som bankernas betydelse i samhället lyfts fram i debatten. Thomas Östros har som VD för Svenska Bankföreningen utomordentlig inblick och kunskap om hur viktiga bankerna kan vara och deras stora betydelse för både jobb och tillväxt.

Dag:

Onsdagen den 12 mars 2014

Tid: 12.00 – 13.30
Plats: KPMG, Tegelbacken 4, Stockholm
Måltid: FEF/FEI bjuder på en enkel lunch efter föredraget.
Observera att vi inleder med föredraget exakt kl 12:00.
Anmälan: www.fef.se
E-mail: info@fef.se
Tel: 08-556 061 42 (9:00 – 12:00 Föreningshusets Medlemsservice)
Fax: 08-556 061 41

Bindande anmälan senast torsdag 6 mars. Max 90 deltagare i den ordning anmälan inkommer. Föreningen tillämpar en frivillig avgift om 100:- vid lunchmötena. Kvitto kan erhållas. OBS! Utebliven ej avbokad plats debiteras med 200:-.

Välkomna

Björn Wolrath

Ossian Ekdahl

Sektionsordförande

Bokningen är stängd sedan 2014-03-06 12:00:00!