Claes Norberg, redovisningsexpert vid Svenskt Näringsliv

När: 15 januari 2014, kl: 11:30
Plats: PwC, Torsgatan 21 (Bonnierhuset) plan 5
Bokningsbar t o m: 2014-01-09
Övrigt: FEF/FEI inbjuder till en enkel lunch. Observera att mötet inleds med lättare förtäring kl 11:30.

Sektionen Redovisning och Ekonomisk styrning inbjuder till lunchmöte med:

Claes Norberg, redovisningsexpert vid Svenskt Näringsliv och adjungerad professor i företagsrätt vid Uppsala universitet

Integrated Reporting – en väg till bättre information eller ännu en rapport som måste upprättas?

I december 2013 publicerades det första internationella ramverket för integrerad rapportering (Integrated Reporting) av the International Integrated Reporting Council (IIRC), en privat icke-vinstgivande organisation med medlemmar från bl.a. företag, börser, olika intresseorganisationer och revisionsbyråer. Den övergripande tanken med ramverket är att det ska leda till en rapportering från företagen som på ett bättre sätt beskriver hur de utvecklas och skapar värden för sina olika intressenter. Initiativet har fått stor uppmärksamhet och många har uttalat sitt stöd för IIRCs arbete. Men samtidigt uppkommer många frågor. Hur påverkas företagens krav på rapportering i övrigt? Är inte detta egentligen en ny typ av CSR-rapport? Hur blir det med revision och granskning? Vad kostar det och blir verkligen nyttan så stor som många hoppas?

Utdelningen av Sveriges bästa styrelseordförande i kombination med föredraget.
Mer info finns att läsa här.

Dag:  Onsdagen den 15 januari 2014
Tid:  11.30 – 13.30
Plats:  PwC, Torsgatan 21 (Bonnierhuset) plan 5
Måltid:

FEF/FEI inbjuder till en enkel lunch.

Observera att mötet inleds med lättare förtäring kl 11:30.

Anmälan: www.fef.se
E-mail: info@fef.se
Tel: 08-556 061 42 (9:00 – 12:00 Föreningshusets Medlemsservice)
Fax: 08-556 061 41

Bindande anmälan senast torsdag 9 januari. Max 100 deltagare i den ordning anmälan inkommer. Föreningen tillämpar en frivillig avgift om 100:- vid lunchmötena. Kvitto kan erhållas. OBS! Utebliven ej avbokad plats debiteras med 200:-.

Välkomna!

Björn Wolrath

Magnus Svensson Henryson

Ordförande i Sektion Redovisning och Ekonomisk styrning

Bokningen är stängd sedan 2014-01-09 12:00:00!