Effektivitet och verksamhetsstyrning i offentlig sektor

När: 13 februari 2013, kl: 11:30
Plats: KPMG, Tegelbacken 4 A, Stockholm
Bokningsbar t o m: 2013-02-07
Övrigt: FEF/FEI inbjuder till en enkel lunch. Observera att föredraget börjar kl 12:00 och mötet avslutas med lättare förtäring kl 13:00.

Akademiska sektionen inbjuder till lunchmöte med:

Ek.dr Eva Wittbom

föreståndare för Akademin för ekonomistyrning i staten (AES), vid Företagsekonomiska institutionen, Stockholms universitet, kommer att tala om

Effektivitet och verksamhetsstyrning i offentlig sektor.

Eva kommer att tala om ekonomistyrningsprocesser ur några olika perspektiv. Hennes forskning handlar framför allt om hur interna styrnings- och ledningssystem fungerar för att kunna styra olika verksamheter till att uppnå politiskt ställda mål inom ramen för alla krav som ställs. Demokrati och rättsäkerhet ska prägla den offentliga förvaltningen samtidigt som den ska vara effektiv. Vertikala styrprocesser ska kunna hantera horisontella krav. Komplexiteten är stor när levererans ska ske till samhället i stort, men också individuellt till användare, brukare, avnämare och det ska ske med finansiärernas goda minne: alla skattebetalare ska uppleva att pengarna skapar värde.

Dag: Onsdag 13 februari
Tid: 11:30 - 13:30
Plats: KPMG, Tegelbacken 4 A, Stockholm
Måltid:

FEF/FEI inbjuder till en enkel lunch.

Observera att mötet avslutas med lättare förtäring kl 13:00.

Anmälan: www.fef.se
E-mail: info@fef.se
Tel: 08-556 061 42 (9:00 – 12:00 Föreningshusets Medlemsservice)
Fax: 08-556 061 41

Bindande anmälan senast torsdag 7 februari. Max 90 deltagare i den ordning anmälan inkommer. Föreningen tillämpar en frivillig avgift om 100:- vid lunchmötena. Kvitto kan erhållas. OBS! Utebliven ej avbokad plats debiteras med 200:-.

Bokningen är stängd sedan 2013-02-07 12:00:00!