Danny Aerts, VD, .SE - ”Att leda Internets svenska toppdomän”

När: 12 oktober 2011, kl: 00:00
Plats: Ernst & Young AB, Jakobsbergsgatan 24, Stockholm
Platser kvar: Obegränsat
Bokningsbar t o m: 2011-10-11

Sektion Ledarskap & Management inbjuder till lunch med

Danny Aerts, VD, .SE

”Att leda Internets svenska toppdomän”

SE (Stiftelsen för Internetstruktur) är en privat stiftelse med uppdrag att ansvara för Internets svenska toppdomän .se.  Antalet registrerade se-adresser är nu över 1,1 miljoner. Stiftelsen sköter administration och teknisk drift av det nationella domännamnregistret. Överskottet från stiftelsens avgiftsintäkter  - närmare 40 miljoner 2010 - går oavkortat till forskning och utbildning inom data- och telekommunikationsområdet.

.SE har i flera år systematiskt arbetat med SIQs modell förkundorienterad verksamhetsutveckling Arbetet har krönts med resultat; i januari 2011 fick .SE ta emot”bragdmedaljen” Utmärkelsen Svensk Kvalitet 2010.

Enligt SIQ präglas verksamheten av en ledning som genom sitt personliga engagemang tjänar som föredöme för alla medarbetare. Detta förstärksav ett genomtänkt och förankrat system för erkännande och uppmuntran.

Danny har varit VD sedan 2006 och kom då från chefskapet för Internetportalen Spray. Han har från första stund bedrivit ett systematiskt, målinriktat arbete med kundfokuserad verksamhetsutveckling.

Danny kommer att berätta för oss hur han får medarbetare attbli delaktiga, trivas och prestera, hur kunder och leverantörer integreras samtidigt som man utvecklar Internet.

Dag: den 12 Okt 2011
Tid: 12.00 – 13.30
Plats: Ernst & Young AB, Jakobsbergsgatan 24, Stockholm
Måltid:

FEF/FEI inbjuder till en enkel lunch. Observera att vi inleder med föredragningen exakt kl 12:00.

Anmälan: www.fef.se
E-mail: info@fef.se
Tel: 08-556 061 42 (9:00 – 12:00 Föreningshusets Medlemsservice)
Fax: 08-556 061 41

Bindande anmälan senast torsdag 6 oktober. Max 88 deltagare i den ordning anmälan inkommer. Föreningen tillämpar en frivillig avgift om 100:- vid lunchmötena. Kvitto kan erhållas. OBS! Utebliven ej avbokad plats debiteras med 200:-.

Bokningen är stängd sedan 2011-10-11 00:00:00!