Annelie Karlsson, VD, Family Business Network Sweden - Familjeföretag är annorlunda

När: 17 mars 2010, kl: 00:00
Plats: KPMG, adress Stockholm
Platser kvar: Obegränsat
Bokningsbar t o m: 2010-03-16

Sektion Ledarskap & Management inbjuder till lunch med

Annelie Karlsson, VD, Family Business Network Sweden

Familjeföretag är annorlunda

Alla företag möter utmaningar men familjeföretag möter fler. Generationsskiften. Samarbete inom ägarfamiljen. Ledarförsörjning på såväl operativ som strategisk ägarnivå.

Över hälften av Sveriges privatägda bolag är familjeföretag och flertalet av är mitt uppe i ett generationsskifte. Alla vill undvika att ordspråket att första generationen skapar, andra förvaltar och tredje fördärvar besannas. Men det ställer krav på att ledare, ägare och styrelseledamöter ser till att lösa de speciella frågor som ett familjeföretag måste hantera.

Annelie Karlsson kommer att kommer att berätta om familjeföretagen i Sverige och världen, hur styrning kan ske i olika utvecklingsfaser beroende på ägarkonstellation och ge exempel på familjer i olika faser och hur de organiserat sig för att förbli framgångsrika.

Family Business Network är ett världsomspännande nätverk med 1900 medlemmar. Annelie är VD för den svenska avdelningen och forskare vid Center for Advanced Studies in Leadership vid Handelshögskolan i Stockholm.

Dag: den 17 Mar 2010
Tid: 12.00-13.30
Plats: KPMG, adress Stockholm
Måltid:

FEF/FEI inbjuder till en enkel lunch.

Anmälan: www.fef.se
E-mail: info@fef.se
Tel: 08-556 061 42 (9:00 – 12:00 Föreningshusets Medlemsservice)

Bokningen är stängd sedan 2010-03-16 00:00:00!