Författaren och debattören Johan Norberg - kommer att diskutera den globala krisen och berätta om s

När: 10 juni 2009, kl: 00:00
Plats: Deloitte, Rehnsgatan 11
Platser kvar: Obegränsat
Bokningsbar t o m: 2009-06-09

Akademiska sektionen inbjuder till ett lunchseminarium med

Författaren och debattören Johan Norberg

kommer att diskutera den globala krisen och berätta om sin bok ”En perfekt storm”

Namnet på boken kommer från att en rad väderfenomen som var för sig inte är så dramatiska men som då och då kan mötas och förstärka varandra till ett fasansfullt oväder. Då uppstår perfekta omständigheter för förödelse. Det är vad som hänt i vår globaliserade värld och som upplevts det senaste året, enligt Johan Norberg.

Johan Norberg är känd författare, debattör och skriver krönikor i Dagens Industri med inriktning på frihandel och globalisering. Han är fil.mag i idehistoria och har tidigare skrivit ett tiotal böcker om historia, politik och ekonomi. Hans prisbelönta bok om globaliseringen, ”Till världskapitalismens försvar”, har översatts till mer än 25 språk, bla kinesiska, ryska, turkiska och arabiska. Johan Norberg är knuten till Cato Institute i Washington och European Center for International Political Economy i Bryssel. Han har fått Antony Fisher Memorial Award och det tyska Hayeksällskapets guldmedalj (liksom Margaret Thatcher) för sitt försvar för den fria ekonomin. Häromåret fick han också Svenskt Näringslivs Nicolin-pris. Han bloggar på www.johannorberg.net

Dag: den 10 Jun 2009
Tid: 12:00 - 13:30
Plats: Deloitte, Rehnsgatan 11
Måltid:

FEF/FEI inbjuder till en enkel lunch.

Anmälan: www.fef.se
E-mail: info@fef.se
Tel: 08-556 061 42 (9:00 – 12:00 Föreningshusets Medlemsservice)

Max 55 deltagare i den ordning anmälan inkommer.
OBS! Utebliven ej avbokad plats debiteras med 200:-.

Bokningen är stängd sedan 2009-06-09 00:00:00!