Torbjörn Malmström och Jan Roy - Balanced Scorecard som verktyg för strategirealisering

När: 7 maj 2003, kl: 00:00
Plats: Ej angiven
Platser kvar: Obegränsat
Bokningsbar t o m: 2003-05-06

Torbjörn Malmström och Jan Roy

Balanced Scorecard som verktyg för strategirealisering

I dagens företagsklimat, där allt fler resurser inte syns i den traditionella redovisningen, blir det viktigare att utveckla nya planerings- och uppföljningsprocesser som fokuserar vad som verkligen ligger till grund för värdeskapandet

Torbjörn Malmström, personalchef vid SAPA Heat Transfer i Finspång, delar med sig av sin erfarenhet av att förändra de interna ledningsprocesserna för att realisera företagets strategier och nå sina mål. Sedan 1998 har man inom SAPA Heat Transfer brutit ner den strategiska planen till avdelningsnivå och dessutom till individuella kompetensutvecklingsplaner.

Jan Roy, VD för forsknings- och konsultföretaget TCG Cepro AB i Stockholm, är aktuell med boken ”Making Scorecards Actionable - Balancing Strategy and Control” (Wiley, januari 2003). Boken är en uppföljare till Performance Drivers (1999) som har översatts till tio språk och sålt i mer än 75’000 exemplar. Båda böckerna handlar om hur företagets ledningsprocesser måste förändras för att affärsstrategierna skall realiseras. Den senaste boken är dock en mer kritisk granskning av varför så många Balanced Scorecard-projekt misslyckas och vad som kan göras för att undvika dessa fallgropar.

Dag: den 07 Maj 2003
Tid:
Plats:
Måltid:

Anmälan: www.fef.se
E-mail: info@fef.se
Tel: 08-556 061 42 (9:00 – 12:00 Föreningshusets Medlemsservice)

Bokningen är stängd sedan 2003-05-06 00:00:00!