Stig Brehmer - Att lyckas med svenskt management i Kina!

När: 5 november 2003, kl: 00:00
Plats: Ej angiven
Platser kvar: Obegränsat
Bokningsbar t o m: 2003-11-04

Stig Brehmer

Att lyckas med svenskt management i Kina!

Kina genomgår en industriell utveckling i rasande fart. BNP har växt med 7 - 8 % de senaste åren. Och utvecklingstakten beräknas bestå under överskådlig tid. Utländska direktinvesteringar har varit ca 45 miljarder USD årligen och beräknas bli i storleksordningen 50 miljarder USD/år under kommande 5-årsperiod. Antalet tillverkade bilar (alla typer) närmar sig Tyskland och Frankrike.
Om 3-4 år kan Kina mycket väl vara den tredje största biltillverkaren efter USA och Japan.

Stig Brehmer, direktör i Sapa AB, har lång erfarenhet av att etablera, driva och utveckla industriföretag i Kina. Sapa är den tredje största tillverkaren i världen av aluminiumprofiler och en av de världsledande producenterna av tunna aluminiumband för tillverkning av värmeväxlare till bilar.

1996 åkte Stig för första gången till Kina för att för Sapas räkning sondera terrängen för tillverkning av tunna aluminiumband, en resa som resulterade i etableringen av Sapa Heat Transfer i Shanghai. Stig var ansvarig för hela etablerings- och investeringsfasen och han är fortfarande aktiv i verksamheten och i andra kinesiska projekt. Stig har många intressanta erfarenheter att förmedla till oss om hur det är att utöva svenskt management i en mycket annorlunda kultur och miljö.

Dag: den 05 Nov 2003
Tid:
Plats:
Måltid:

Anmälan: www.fef.se
E-mail: info@fef.se
Tel: 08-556 061 42 (9:00 – 12:00 Föreningshusets Medlemsservice)

Bokningen är stängd sedan 2003-11-04 00:00:00!