Fredrik Jeppesen, rektor för Rektorsakademien - Min ledarskapsfilosofi

Plats: Ej angiven
Platser kvar: Obegränsat
Bokningsbar t o m: 2005-09-13

Välkommen till höstens första sammankomst med en mycket intressant person när sektionen för Personal & Organisation inbjuder till lunch med:

Fredrik Jeppesen, rektor för Rektorsakademien

Min ledarskapsfilosofi

Ledarrollen ställer nästan omänskliga krav på skolans skolledare; förutom pedagog skall hon/han vara ekonom, jurist, administratör, lagledare för lärare och inte minst en förebild för eleverna. För att utveckla ledarrollen för skolledarna har Caj Malmros och Fredrik Jeppesen startat Rektorsakademien, ett nätverk  där ledare från skola och näringsliv ska träffas och utbyta erfarenheter kring sitt ledar- och affärsmannaskap.

Fredrik kommer att prata om ledarskap i trögjobbade organisationer.

Efter Officershögskolan och Icon Medialab blev Fredrik rektor på en grundskola i Botkyrka. Skolan gick back ekonomiskt och elever lämnade skolan för mer attraktiva friskolor. Kris. Men Fredrik satte upp tydliga mål och visioner, involverade skolpersonalen i sina planer och delegerade arbetsuppgifter. Fyra biträdande rektorer blev en. Specialpedagoger för elever med särskilda behov anställdes, betygssnittet ökade och eleverna strömmade tillbaka.

I tidningen City blev Fredrik i år framröstad som Årets Stockholmare.

Dag: den 14 Sep 2005
Tid:
Plats:
Måltid:

Anmälan: www.fef.se
E-mail: info@fef.se
Tel: 08-556 061 42 (9:00 – 12:00 Föreningshusets Medlemsservice)

Bokningen är stängd sedan 2005-09-13 00:00:00!