När: 9 maj 2007, kl: 00:00
Plats: Deloitte, Rehnsgatan 11, Stockholm, Lokal: Storjungfrun
Platser kvar: Obegränsat
Bokningsbar t o m: 2007-05-08

Sektionen för Redovisning och ekonomisk styrning inbjuder till lunch med rubriken:

Mikael Norman, chef för Elextrolux´ Holding-organisation och skattestab och Carl-Henrik Lindgren, koncernredovisningschef inom Electrolux

HUR ELECTROLUX SKAPADE OCH DELADE UT HUSQVARNA-KONCERNEN

Våren 2005 fattade Electrolux styrelse beslutet att förbereda en utdelning av utomhusverksamheten till aktieägarna. En intensiv verksamhet följde där bl a ägandet av ett 70-tal bolag och divisioner över hela världen överfördes till Husqvarna AB. Koncernstaber byggdes upp inom Husqvarna, en mängd avtal skrevs eller skrevs om och  prospekt togs fram enligt de nya regler som gäller inom EU sedan 2006. Slutligt beslut om utdelning av Husqvarna till Electrolux aktieägare togs av Electrolux´ årsstämma i april 2006.  Husqvarna AB noterades på Stockholmsbörsen i juni 2006. Husqvarna värderades till närmare 25 miljarder kronor vid introduktionen, vilket innebär att detta  var en av de största introduktionerna som ägt rum på Stockholmsbörsen

Dag: den 09 Maj 2007
Tid: 12.00-13.30
Plats: Deloitte, Rehnsgatan 11, Stockholm, Lokal: Storjungfrun
Måltid:

FEF/FEI bjuder på en enkel lunch efter föredraget.

Anmälan: www.fef.se
E-mail: info@fef.se
Tel: 08-556 061 42 (9:00 – 12:00 Föreningshusets Medlemsservice)
Fax: 08-556 061 41

Bindande anmälan senast 4:e maj. Max 75 deltagare i den ordning anmälan inkommer. OBS! Utebliven ej avbokad plats debiteras med 200:-.

Bokningen är stängd sedan 2007-05-08 00:00:00!