Möte med Jörgen Lantto

FEF-inbjudan 9 oktober 2019

Sektionen för Ledarskap och Management inbjuder till möte med Jörgen Lantto

Ledarskap i snabbväxande spjutspetsteknikbolag

Under en lång tid var Sverige och Europa ledande inom mobil- och kommunikationsteknik. men med tiden har alltmer av utvecklingen hamnat i USA och Asien. Fortfarande finns dock en rik flora av mindre teknikbolag inom området samt förstås Ericsson. Det går dock inte att komma ifrån att den globala tyngdpunkten har förskjutits till fördel för andra regioner. Telekom-/mobilbranschen är idag dock åter aktuell i och med USA:s förbud mot viss försäljning till och inköp från kinesiska Huawei.

Fingerprint Cards var ett av flera svenska företag med en banbrytande lösning som också fick en stark position på marknaden. Ett extremt snabbväxande företag i en otroligt rörlig bransch med korta cykler och en global kundbas. Samtidigt fick Fingerprint Cards hantera mycket kommuni-kationsfrågor relaterade till finansmarknadsinformation. Hur fokuserar man på affärerna och hur bygger man en organisation för att snabbt både skapa och möta efterfrågan? Hur leder man en sådan verksamhet?

Efter en lång karriär på Ericsson och dess hälftenägda halvledartillverkarbolag ST Ericsson samt bl.a. medgrundare till telekomkonsultbolaget Northstream började Jörgen på Fingerprint Cards 2013. Året efter tillträdde han som tf VD efter att Johan Carlström trätt tillbaka som VD och en mycket intensiv period tog sin början, såväl affärsmässigt som kommunikativt. 2016 slutade Jörgen på Fingerprints och numer är han aktiv i ett antal teknikbolagsstyrelser, bl.a. mid-cap-noterade Tobii som utvecklar ögonstyrningsteknik.

Dag: onsdagen den 9 oktober 2019
Tid: 14.00 – 14.45 följt av frågestund
Plats: Deloitte, Rehnsgatan 11, Stockholm
Måltid: FEF/FEI bjuder på fika
Anmälan: senast den 4 oktober 2019

Björn Wolrath Robert Berg
Ordförande Sektionsordförande

Bokningen är stängd sedan 2019-10-04 23:59:00!