Möte med Sara Övreby, Google

När: 13 mars 2019, kl: 13:00
Plats: KPMG, Vasagatan 16, 5 tr
Bokningsbar t o m: 2019-03-11

Sektion Marknadsföring inbjuder till möte med:

Sara Övreby, Google

Samhällspolitisk chef

För tjugo år sen startade Google som en sökmotor byggd av två Stanford PhD-studenter; Sergey Brin och Larry Page, med missionen att organisera världens information och göra den användbar och tillgänglig. Idag har Google sju produkter (Sök, Gmail, YouTube, Android, Google Chrome, Google Maps och Google Play Store) med över en miljard användare.

Hur förändras våra liv och samhällen i digitaliseringens spår? Hur ser Google på sitt ansvar med så många användare? Och vad behöver Sverige göra för att uppnå ambitionen “att bli bäst i världen på att ta tillvara digitaliseringens möjligheter”?

Sara Övreby är samhällspolitisk chef för Google i Sverige och var tidigare på Scania Group som ansvarig för Global Public Affairs

Dag: Onsdagen den 13 mars 2019
Tid: kl. 13.00 – 14.30
Plats: KPMG Tegelbacken 4 Stockholm
Måltid:

FEF och FEI bjuder fika efter föredraget.
Observera att vi inleder med föredraget exakt kl. 13:00.

Bindande anmälan senast 11 mars 2019. Max 80 deltagare i den ordning anmälan inkommer. Föreningen tillämpar en frivillig avgift om 100 kr vid lunchmötena. Kvitto kan erhållas. Utebliven ej avbokad plats debiteras med 200 kr.

Välkomna!

Björn Wolrath                                                               Richard Jansson Stiernblad
Ordförande                                                                   Sektionsordförande

Bokningen är stängd sedan 2019-03-11 10:00:00!