Sektion Finansiering inbjuder till lunch med:

När: 10 februari 2010, kl: 12:00
Plats: KPMG, Tegelbacken 4A, Stockholm
Bokningsbar t o m: 2010-02-04
Övrigt:

Föreningen genomför ett försök med frivillig avgift om 100:- vid lunchmötena. Kvitto kan erhållas. OBS! Utebliven ej avbokad plats debiteras med 200:-.
Välkomna!

Per Strömberg, professor i finansiell ekonomi vid Handelshögskolan i Stockholm och föreståndare för The Institute of Financial Research.

Finanskrisen – orsaker och utsikter

Per Strömberg

Om finanskrisens orsaker, och följder. Varför skedde krisen? Varför kunde vi inte förhindra den? Hur kunde relativt begränsade kreditförluster på amerikanska huslån sänka de globala finansmarknaderna? Hur har de statliga åtgärderna för att minska krisen fungerat? Vad händer nu när den akuta finanskrisen är över? Vad kan vi förvänta oss för förändringar i regelverk och marknadsstruktur i framtiden?

Institutet för finansiell forskning har som mål att bedriva forskning inom finansiell ekonomi på områden där det finns praktiska applikationer för att stimulera kommunikation mellan den akademiska forskningen och finanssektorn. Institutet leds sedan 2008 av Per Strömberg.

Pers forskning är inriktad mot corporate finance och han har fått flera utmärkelser för både forskningen och undervisning vid Handelshögskolan och vid Universitet i Chicago.

Måltid: FEF/FEI inbjuder till en enkel lunch.
Anmälan: www.fef.se
E-mail: info@fef.se
Tel: 08-556 061 42 (9:00 – 12:00 Föreningshusets Medlemsservice)

Bokningen är stängd sedan 2010-02-04 00:00:00!