Lunchmöte med Jan von Zweigberk 18 april 2018

Bokningsbar t o m: 2018-04-13

FEF-inbjudan 18 april 2018

Sektionen för Redovisning inbjuder till lunchmöte med Jan von Zweigberk

Framtidens ekonomifunktion – Hur lyckas man i en digital era?

Artificiell intelligens har vunnit över oss i schack och slagit oss i Jeopardy och det är bara början. Ny teknik kommer att revolutionera otaliga branscher och enligt prognoser förkorta livslängden på framgångsrika företag. AI-robotar ska köra våra bilar, behandla våra sjuka och utbilda våra barn och rätt utnyttjat kommer AI kunna bli en förlängning av den mänskliga hjärnan, men med en väsentligt större kapacitet.

Ekonomifunktionen som sådan är synnerligen väl lämpade för att introducera robotar för att balanserar sina leveranser mellan insikt, effektivitet och kontroll.

Exempel på punkter som kommer att behandlas:

• Ekonomifunktionens utveckling
  • Framtidens digitala ekonomifunktion kan skilja sig från dagens
  • Men vad är AI och robotics i termer av en process för ekonomi?
  • Och vad är de karaktäristika dragen för hur AI och robotics hanterar information?
  • Några konkreta exempel på effekter av digitala medarbetare (robotar) inom ekonomirelaterade processer
  • Hur skulle framtiden för ekonomi se ut i en digital ålder?
  • Vart skall man börja?

Mr. Jan von Zweigbergk is Head of Robotics and Automation at PwC Sweden. The business area consist of three service lines: Emerging technologies (RPA, MI, AI), Program & Process Management (Digital Workforce Implementation and Operations) and Program and R&D Lab (Experience Center).

Mr. von Zweigbergk has over 25 years of experience from management consulting in different roles and programs. He has been working as program manager, project leader, engagement leader, delivery partner as well as a subject matter expert and coach in engagements in different industries and geographies. His experience ranges from smaller strategic engagements to large cross-border transformation programs.

Dag:

Onsdagen den 18 april 2018

Tid:

12.00 – 12.45 följt av frågestund

Plats:

PWC, Torsgatan 20, Stockholm

Måltid:

FEF/FEI bjuder på en enkel lunch

Anmälan:

Senast den 13 apri 2018

Björn Wolrath Magnus Svensson Henrysson

Sektionsordförande

Bokningen är stängd sedan 2018-04-13 23:59:00!