Lunchmöte med Filippa Reinfeldt 14 mars 2018

Bokningsbar t o m: 2018-03-07

FEF-inbjudan 14 mars 2018

Sektionen för Marknadsföring inbjuder till lunchmöte med Filippa Reinfeldt

Filippa Reinfeldt, 50 år och bosatt i Täby, har en spännande bakgrund som tidigare Kommunalråd och KSO I Täby.  Befattningen följdes av ett antal år i rollen som Sjukvårdslandstingsråd. I Stockholms län Landsting.
Vår spännande föredragshållare är sedan några år i koncernledningen för ALERIS AB i rollen som chef för Affärsutveckling och Public Affairs.  Bolaget är ett privat vård-  och omsorgsföretag, som erbjuder tjänster inom sjukvård och äldreomsorg i Sverige, Norge och Danmark. ALERIS ägs av INVESTOR, har c:a 11.000 medarbetare och hade 2017 en omsättning om 10,445 miljarder. Bolaget är framgångsrikt och återfinns i toppskiktet med en långsiktig satsning på kvalitet, Fou och med ett mycket nära samarbete med sina uppdragsgivare. Patienten finns i centrum och sker en sammanvägning av medicinsk kvalitet, tillgänglighet, hygien och ekonomi. ALERIS renodlar sin verksamhet, ökar tempot i omställnings-arbetet samtidigt som beslutsfattandet decentraliseras och flyttas närmare bolagets kunder och uppdragsgivare.
Filippa Reinfeldt kommer att ge en spännande beskrivning av dagens ALERIS som företag samtidigt som hon har lovat att ge kommentarer och sin syn på det   framlagda förslaget om vinstbegränsning i omsorgen, som Regeringen och Vänsterpartiet presenterade för några dagar sedan. ALERIS bedömning är att förslaget gör det omöjligt att driva omsorgsföretag med sund och långsiktig hållbar ekonomi. Förslaget saknar verklighetskontakt och vill uppenbarligen Regeringen och Vänsterpartiet i praktiken förbjuda företagande inom omsorgen och detta i ett land med en klart åldrande befolkning.
Vad kan vi vänta oss av valåret 2018?  Här finns verkligen plats för många frågor och reflektioner. Det handlar verkligen om   en kravkrävande företagsamhet, kvalitet och fortsatt ökad valfrihet. Vården kommer att kräva allt flera sysselsatta i vårt land.

Varmt välkommen  - missa inte detta unika tillfälle  att möta och ställa frågor till Filippa Reinfeldt.

Dag:

Onsdagen den 14 mars 2018

Tid:

12.00 – 12.45 följt av frågestund

Plats:

KPMG, Vasagatan 16, Stockholm

Måltid:

FEF/FEI bjuder på en enkel lunch

Anmälan:

Senast den 7 mars 2018

Björn Wolrath                                          Rolf E Eriksson

Ordförande                                              Sektionsordförande Marknadsföring

Bokningen är stängd sedan 2018-03-07 23:59:00!