Lunchmöte med Carl Leinar 14 februari 2018

Bokningsbar t o m: 2018-02-07

FEF-inbjudan 14 februari 2018

Sektionen för Ledarskap och Management inbjuder till lunchmöte med Carl Leinar

Ledarskap och kompetensutveckling i teknikföretag

Kompetens och teknik är vad Sverige och Sveriges företag vill konkurrera med. För att vara framgångsrikt måste vi lyckas med att utveckla medarbetare i takt med förändrade behov och matcha kompetenser med företagens krav. Enligt Tillväxtverket är nu lämplig arbetskraft det största hindret för företagens tillväxt. Allrahelst i dessa tider då rekrytering är extra svårt är är ledarna i företagen synnerligen viktiga för att utveckla de talanger och förmågor de behöver. Hur tänker större teknikföretag kring kompetensförsörjning ur ett strategiskt perspektiv. Är de framgångsrika? Hur ser samspelet ut mellan arbetsmarknadens parter? Hur står sig Sverige i en internationell jämförelse? Dessa och flera andra frågor belyses under ett högaktuellt lunchföredrag.

Carl Leinar har en karriär med bakgrund som personalchef för CelsiusTech (numer integrerat i Saab), personalchef för Ericsson och sedermera VD för Trygghetsrådet (TRR). Under sin tid på Ericsson jobbade Carl under två olika VD:ar, Kurt Hellström och Carl-Henrik Svanberg. Som ledare för TRR hjälpte Carl framgångsrikt mellan 15.000-20.000 uppsagda tjänstemän med omställning. Nu är han nyligen pensionerad från operativa roller och sitter i styrelsen för STF Ingenjörsutbildning AB och Bliwa Skadeförsäkring AB.

Dag: Onsdagen den 14 februari 2018
Tid: 12.00 – 12.45 följt av frågestund
Plats: Deloitte, Rehnsgatan 11, Stockholm
Måltid: FEF/FEI bjuder på en enkel lunch
Anmälan: Senast den 7 februari 2018

Björn Wolrath Robert Berg
Ordförande Sektionsordförande

Bokningen är stängd sedan 2018-02-07 23:59:00!