Utdelning av Oskar Silléns Pris

Plats: KPMG, Vasagatan 16, Stockholm
Bokningsbar t o m: 2017-12-05

Oskar Silléns Pris

Torsdag 14 december, kl 12.00.
KPMG, Vasagatan 16, Stockholm.

Utdelning av Oskar Silléns Pris för bästa doktorsavhandling i företagsekonomi

För fjortonde året delar Företagsekonomiska Institutet ut pris till årets bästa doktorsavhandling i företagsekonomi. Juryns motivering presenteras av dess ledamot Prof. Sven-Erik Sjöstrand, Handelshögskolan i Stockholm. Pristagaren annonseras på plats och presenterar därefter sin avhandling. En unik chans att ta del av högaktuell forskning inom det företagsekonomiska området.

Priset delas ut till minne av Oskar Sillén – banbrytare och portalfigur inom svensk företagsekonomisk forskning och utbildning. Oskar Sillén utnämndes 1915 till professor vid Handelshögskolan i Stockholm och blev 1917 ordförande i Föreningen Företagsekonomiska Institutet.

Föregående års pristagare Carl Henning Christner i samband med prisutdelningen 2016 (Foto Carl Henrik Tillberg)

Observera att mötet inleds med prisutdelning och avslutas med en lättare lunch.

Avgift 0 kr.
Anmälan senast 5/12.

Begränsat antal platser. En anmälan är registrerad först när texten ”Tack för din anmälan” visas på hemsidan. Vi skickar alltid ut en bekräftelse så snart vi har behandlat din anmälan.

Bokningen är stängd sedan 2017-12-05 23:59:00!