Årsmöte 2020

Plats: Digitalt
Platser kvar: Obegränsat
Bokningsbar t o m: 2020-08-18

Varmt välkomna till Fredrika Bremer-förbundets årsmöte 2020!

I våras genomförde vi en medlemsomröstning för att välja en ny styrelse och nu är det dags för resterande delen av årsmötesförhandlingarna att äga rum. Härmed bjuds du in till Fredrika Bremer-förbundets årsmöte 2020 den 12 september klockan 13.00-16.00

Årsmötet kommer att ske digitalt via de två digitala verktygen zoom (för själva mötet) och suffra (som du använder när du röstar). Inför mötet förser vi er med tydliga guider till hur ni ska kunna använda er av dessa verktyg.

*Alla medlemmar som har betalt sin medlemsavgift senast den 31 juli 2020  har möjlighet att delta på förbundets årsmöte och anmälan sker via detta formulär senast den 18 augusti.

*Då vi redan tidigare i år utlyst möjlighet att lämna in motioner till årsmötet så är det dessa som kommer att behandlas och beredas. Det är däremot möjligt att inkomma med nomineringar till både årets Fredrika och till BRA-priset ända fram till dagen före årsmötets genomförande. Detta görs till kansli@fredrikabremer.se

*Eftersom årsmötet sker digitalt och alla medlemmar därmed ges möjlighet att delta och för att göra röstningsproceduren så enkel som möjligt så är vårt önskemål att i möjligaste mån undvika ombudsröstning. Är det någon som trots detta vill lägga sin röst på detta sätt så kontakta kansliet på kansli@fredrikabremer.se  senast den 10 augusti. Vid ombudsröstning tar vi inte emot några villkorade fullmakter vilket innebär att du när det ger fullmakt till någon annan att rösta för dig, ges ombudet fullt mandat att rösta för din räkning.

Årsmötesförhandlingarna kommer att äga rum på eftermiddagen den 12 september men redan kl 10 på förmiddagen har förbundsstyrelsen en digital genomgång kring Fredrika Bremer-förbundets organisation och ekonomi . Vi hoppas att så många som möjligt har möjlighet att delta på denna då det kommer att skapa en djupare förståelse för de ärenden som hanteras under årsmötesförhandlingarna.

Några av våra lokala kretsar kommer erbjuda en möjlighet att delta i årsmötet tillsammans med andra medlemmar. Du kommer då följa årsmötet på en gemensam videolänk men vid själva röstningsförfarandet använda din egen dator, läsplatta eller smarta telefon. De kretsar som kommer erbjuda denna möjlighet kommer själva informera om vad som gäller kring detta. Handlingar kommer att skickas digitalt, tre veckor innan mötet.

Väl mött!

Fredrika Bremer-förbundets styrelse

Bokningen är stängd sedan 2020-08-18 20:59:00!