Fredrika Bremer-förbundets Årsmöte 2020

Övrigt:

INSTÄLLT!!!

Kära medlemmar,

Utifrån rådande samhällssituation har Fredrika Bremer-förbundets styrelse beslutat att ställa in vårt fysiska möte på ABF-huset i Stockholm den 9 maj och även utflykten till Årsta slott den 10 maj.

Det är givetvis med stor sorg och besvikelse vi gör detta. Särskilt med tanke på det läge förbundet befinner sig där vi hade sett ett stort behov av att mötas för att tillsammans för att samtala och fatta goda beslut att för vår  organisation framtid. Årsmötet behöver också genomföras juridiska och organisatoriska skäl vilket gör att vi nu ser över möjliga alternativ. Vi återkommer med uppdaterad information så fort styrelsen fattat vidare beslut om detta.

Ta hand om varandra!

/Fredrika Bremer-förbundets styrelse genom ordförande Christina Knight

Varmt välkommen till Fredrika Bremer-förbundets årsmöte den 9 maj på ABF-huset i Stockholm. Med tanke på åren som ligger bakom har styrelsen valt att innan förhandlingarna bjuda in till en presentation och workshop kring förbundets organisation och ekonomi samt samtal kring förbundets prioriterade verksamhetsfrågor.

Årsmöte
Skriftliga motioner och nomineringar till BRA-pris och Årets Fredrika (dessa kan även nomineras i mötet) ska vara förbundsstyrelsen tillhanda senast den 13 mars.  Mejla handlingarna till kansli@fredrikabremer.se.

Nomineringar till styrelsen mejlas till valberedningens ordförande  anna@styrelsepost.se senast den 15 mars

Mat och fika
Som ombud på årsmötet bjuds du på lunch och fika och vi behöver därför ha in uppgifter på eventuell allergi eller specialkost i samband med din anmälan. Skriv in dessa i meddelanderutan när du gör din anmälan.

Resor och boende
Som tidigare aviserats kommer förbundet tyvärr inte ha möjlighet att bekosta vare sig resor eller boende denna gång.

Utflykt till Årsta slott!
Söndagen den 10 maj har du möjlighet att följa med på en utflykt till Årsta slott, strax utanför Stockholm. Där väntar en specialvisning av Fredrika Bremer-våningen som för året fått sig en upprustning och omgörning! En buss kommer att avgå från centrala Stockholm vid 9.30 och vara tillbaka ca 13.00.  Kostnad för utflykten är 100 kronor du betalar den i förväg i samband med att du bekräftar din anmälan.

Lördag

9.30-10.00       Fika

10.00                Fredrika Bremer-förbundet 2020 - vem, vad och hur?

11.00                Fredrika Bremer-förbundet in i 20-talet – påverkanstorg med styrelsen

11.30                Lunch

12.30-16.00     Årsmötesförhandlingar

Varmt välkommen!

Tillval:
Förmiddagens workshop : 0,00 kr
0,00 kr
9 maj 2020, kl: 09:30
Antal platser kvar: Obegränsat
Lunch den 9 maj klockan 11.30 : 0,00 kr
0,00 kr
9 maj 2020, kl: 11:30
Antal platser kvar: Obegränsat
Utflykt till Årsta slott : 100,00 kr
100,00 kr
10 maj 2020, kl: 09:30
Plats: Utflykt till Årsta slott!
Antal platser kvar: 39
Medlem