Stockholm Seminarium

När: 4 december 2013, kl: 17:30
Plats: Summit, Grev Turegatan 30, Stockholm
Bokningsbar t o m: 2013-12-03
Övrigt: Anmälan är bindande. I priset ingår matig smörgås, kaffe/te. Annan dryck finns att köpa.

Sex och samlevnad, ADHD hos vuxna och kulturens goda effekt på våra hjärnor - det här vill du veta!

Och så får vi veta mer om ”Livet är en dröm”- Alexandra Charles nya memoarbok. Välkommen på seminarium den 4 december på Summit, Grev Turegatan 30.

Kvällens program:

17.30 Registrering och något lätt att äta, kaffe/te.

18.00 Alexandra Charles hälsar välkommen

18.10 ”ADHD hos unga vuxna- män och kvinnor - hur ser det ut?” Det talas och skrivs mycket om barn och bokstavsdiagnoser – men även vuxna dras med problematiken. Vi reder ut och förklarar.

18.50 ”Livet är en dröm” Alexandra Charles kåserar och berättar minnen från sitt omväxlande liv med avstamp i sin pinfärska memoarbok.

19.15 Paus – boksignering

Lena Helt visar oss hur vi mjukar upp våra kroppar med härlig orientalisk dans.

19.30 ”Kulturen  - ett nytt grepp inom vården? Vad händer i hjärnan och i kroppen när vi dansar eller lyssnar på musik?” Eva Bojner Horwitz, med dr, dansare, kulturhälsoforskare, berättar om forskningsprojektet Kulturpaletten som använder kreativa aktiviteter som dans, drama och musik i vården av utmattade kvinnor. Den helt unika Kulturhälsoboxen presenteras och vi får oss en dos kultur till livs.

Orientalisk dans für alle med Lena Helt

20.10 ”Har vi lust att ha lust?” Helena Cewers, sexolog och barnmorska, berättar med humor och fakta om vår sexualitet.

20.40 Avslutning – Tack för ikväll.

Bokningen är stängd sedan 2013-12-03 23:59:00!