Linköping - Seminarium om osteoporos- OBS! NYTT DATUM FÖR EVENEMANGET MEDDELAS INOM KORT

När: 25 mars 2020, kl: 17:30
Plats: Nationernas hus, Kårhuskollektivet, B-salen, Ågatan 55 Linköping
Bokningsbar t o m: 2020-03-18
Övrigt: OBS! EVENEMANGET FRAMFLYTTAT; NYTT DATUM MEDDELAS INOM KORT! I priset ingår enklare förtäring, kaffe/te och smörgås. Anmälan är bindande. Vi skickar inte ut biljetter, det finns namnlistor i entrén.

Pga Coronaviruset flyttar vi fram evenemanget, alla biljetter gäller och programmet är det samma som tidigare.

Panelsamtal om osteoporos, var står man i frågan idag?

Den ideella kvinnohälsoorganisationen 1,6 & 2,6 miljonerklubben, som bland annat är folkbildare, arrangerar varje år seminarier och panelsamtal om olika aktuella hälsoproblem och sjukdomar. Samtalen har blivit mycket populära och har fått fin uppmärksamhet i media.

Osteoporos har identifierats som en av Sveriges främsta hälsoutmaningar eftersom många är drabbade av sjukdomen, samtidigt utgör den en stor och kostsam belastning på sjukvården. Varannan kvinna och var fjärde man beräknas få en osteoporosrelaterad fraktur under sin livstid. Med anledning av detta vill vi gärna bjuda in till ett panelsamtal om var osteoporosvården i Region Östergötland befinner sig idag och hur den på sätt bästa kan utvecklas vidare.

Välkommen till en kväll där medicinska experter och politiker tillsammans diskuterar behandling och förebyggande åtgärder vid benskörhet.

Bokningen är stängd sedan 2020-03-18 20:59:00!