Luleå - Woman in Red

När: 18 mars 2020, kl: 18:00
Plats: Hotell Savoy, Storgatan 59, Luleå
Bokningsbar t o m: 2020-03-13
Övrigt: I priset ingår buffé, vatten, te och kaffe. Finns möjlighet att köpa vin. Anmälan är bindande. Inga biljetter skickas ut, det kommer finnas namnlistor i entrén.

Välkommen till en kväll med kvinnohjärtat i fokus.

Onsdagen den 18 mars bjuder 1,6 & 2,6 miljonerklubben in till Woman in Red på Hotell Savoy i Luleå. Kvällen bjuder på information, inspiration och mycket glädje där insamling till forskning på kvinnohjärtat står i fokus. Universitetslektorn och forskaren Ulrica Strömbäck informerar om kvinnor som kan drabbas av en andra hjärtinfarkt. Författaren Majvor Müller talar om betydelsen av att vårda livet och Sandra Wälimaa, ger oss tips om resor från Luleå. Jacqueline Miura underhåller med vacker sång.

Idag drabbas både äldre och yngre kvinnor av hjärt- och kärlsjukdomar – en av de vanligaste dödsorsakerna för kvinnor över 55 år. Ändå är kunskapen om kvinnohjärtat både inom forskning och bland allmänheten inte tillräcklig. Kampanjen Woman in Red sprider kunskap om kvinnors hjärt- och kärlsjukdomar samt samlar in pengar till klinisk forskning på kvinnohjärtat. Bakom kampanjen står 1,6 & 2,6 miljonerklubben tillsammans med insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa.

PROGRAM

18.00 Registrering, Välkommen.

Vi äter en god buffé, vatten, te och kaffe. Finns möjlighet att köpa vin i baren.

Den andra hjärtinfarkten. Universitetslektor, forskaren Ulrica Strömbäck, avd. för omvårdnad och medicinsk teknik, inst för hälsovetenskap, Luleå tekniska universitet. När kvinnor drabbas av en andra hjärtinfarkt har de fler riskfaktorer och ett kortare tidsintervall mellan hjärtinfarkterna jämfört med män. Varför är det så?

19.35 - 20.00 Paus

Packat och Klart, Sandra Wälimaa, Via Luleå, ger oss reseinformationen om  bokningsbara resor från Luleå

Här och Nu eller Senare. Författaren Majvor Muller berättar om att vårda livet, en kombination av hälsan och skrivandet

Modevisning - Hanzens visar vårens och sommaren mode

Underhållning med mezzosopran Jacqueline Miura

Avslutning, dragning av lotteri och Goodiebag från Life

Bokningen är stängd sedan 2020-03-13 20:59:00!