Visby - Woman in Red

När: 12 mars 2020, kl: 17:00
Plats: Clarion Hotel Wisby, Strandgatan 6, Visby
Bokningsbar t o m: 2020-03-06
Övrigt: I priset ingår ett glas bubbel, middagsbuffé, ett glas vin/alkoholfritt och kaffe med pralin. Anmälan är bindande. Vi skickar inte ut biljetter utan har namnlistor i entrén.

Välkommen till en kväll med kvinnohjärtat i fokus

Torsdagen den 12 mars bjuder 1,6 & 2,6 miljonerklubben in till Woman in Red på Clarion Hotel Wisby.

Vi ser fram mot en fantastisk kväll med intressant information och glädje. Vi har tre inspirerande föreläsare som informerar om kvinnohjärtat.  Professor Karin Schenck-Gustafsson talar om den senaste forskningen på kvinnohjärtat. Överläkare Hans Eriksson informerar om förebyggande behandling mot förmaksflimmer och kranskärlssjukdomar och Mats-Ola Rödén, från Gotlands Hälso-och sjukvårdsnämnd informerar om Gotlands Hälso- och sjukvård in i 20-talet.

Idag drabbas både äldre och yngre kvinnor av hjärt- och kärlsjukdomar – en av de vanligaste dödsorsakerna för kvinnor över 55 år. Ändå är kunskapen om kvinnohjärtat både inom forskning och bland allmänheten inte tillräcklig. Kampanjen Woman in Red sprider kunskap om kvinnors hjärt- och kärlsjukdomar samt samlar in pengar till klinisk forskning på kvinnohjärtat. Bakom kampanjen står 1,6 & 2,6 miljonerklubben tillsammans med insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa.

Bokningen är stängd sedan 2020-03-06 20:59:00!