Stockholm - Woman in Red

När: 9 mars 2020, kl: 17:00
Plats: Oscarsteatern, Kungsgatan 63, Stockholm
Bokningsbar t o m: 2020-03-02
Övrigt: I priset ingår matig sallad samt bemannad garderob. Anmälan är bindande. Vi skickar ej ut biljetter utan har namnlistor i entrén.

VÄLKOMMEN TILL EN KVÄLL MED KVINNOHJÄRTAT I FOKUS

Den 9 mars bjuder Woman in Red på information, inspiration och mycket glädje. Stiftelsen Kvinnor & Hälsa delar ut stipendier för forskning inom hjärt-kärlområdet. Professor Karin Schenck-Gustafsson, ger oss de senaste rönen om forskning på kvinnohjärtat. Under kvällen kommer bland andra Shirley Clamp, Mark Levengood, Maria & Robert Wells och Susan Lanefelt att underhålla.

Idag drabbas både äldre och yngre kvinnor av hjärt- och kärlsjukdomar – en av de vanligaste dödsorsakerna för kvinnor över 55 år. Ändå är kunskapen om kvinnohjärtat både inom forskning och bland allmänheten inte tillräcklig. Kampanjen Woman in Red sprider kunskap om kvinnors hjärt- och kärlsjukdomar samt samlar in pengar till klinisk forskning på kvinnohjärtat. Bakom kampanjen står 1,6 & 2,6 miljonerklubben tillsammans med insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa

PROGRAM

17.00-18.00 Mingel & mat

18.00 Invigning

• Alexandra Charles, ordförande 1,6 & 2,6 miljonerklubben
  • Karin Schenck-Gustafsson, professor och överläkare i kardiologi och internmedicin. Ordförande Centrum för genusmedicin, Karolinska Institutet
  • Stipendieutdelning - socialminister Lena Hallengren delar ut insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsas stipendier på sammanlagt 300 000 kr, till kliniska forskare som driver genusmedicinsk forskning med fokus på hjärt-kärlsjukdom
  • Underhållning med bl a:

-   Babben Larsson

-   Mark Levengood

-   Shirley Clamp

-   Maria & Robert Wells

-   Susan Lanefelt

-   Modevisning

Lotter finns att köpa underkvällen med fina priser, allt till förmån för Insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa. Programmet uppdateras löpande.

Varmt välkomna!

Medlem