Mental Health Evening, Stockholm

När: 7 oktober 2019, kl: 18:30
Plats: Södra Teatern, Mosebacketorg, Stockholm
Platser kvar: Evenemanget är fullbokat!
Bokningsbar t o m: 2019-10-07
Övrigt: Programmet uppdateras löpande. Anmälan är bindande.

Årets teama är ångest

Den 7 oktober, 18.30-21.30, på Södra Teatern i Stockholm kommer artister, medicinska experter och personer med egna erfarenheter av bland annat ångest att delta för att öka kunskapen om psykisk ohälsa, minska stigma och väcka hopp.

Mental Health Evening arrangeras av 1,6 & 2,6 miljonerklubben, Psykiatrifonden och Icakuriren för tredje året i rad.

En av tio svenskar har ångest. Vad är ångest och varför får vi ångest? Hur drabbas kvinnor specifikt? Vad finns det för behandlingsalternativ för att minska och förebygga detta folkhälsoproblem?

På Mental Health Evening vill vi dra upp ridån på Södra Teatern för att öka kunskapen om psykisk ohälsa och ångest. Vi vill minska stigmat kring psykiska sjukdomar genom att låta experter och personer med egna erfarenheter berätta. Med artister och musik vill vi skapa en positiv känsla av att det finns hopp.

Medverkande under kvällen är bl.a.: Anders Hansen, Lill Lindfors, Sonja Aldén, Martin Schalling, Ullakarin Nyberg, Christian Dahlström, Mollie Minott, Alexandra Charles och många fler. Programmet uppdateras löpande.

I samarbete med Psykiatrifonden, ICA kuriren & 1,6 & 2,6 miljonerklubben.

Evenemanget är fullbokat!