Mental Health Evening, Stockholm

När: 7 oktober 2019, kl: 18:30
Plats: Södra Teatern, Mosebacketorg, Stockholm
Bokningsbar t o m: 2019-10-03
Övrigt: Programmet uppdateras löpande. Anmälan är bindande.

#ALLA KÄNNER NÅGON

Den 7 oktober, 18.30-21.30, på Södra Teatern i Stockholm kommer artister, medicinska experter och personer med egna erfarenheter av bland annat ångest att delta för att öka kunskapen om psykisk ohälsa, minska stigma och väcka hopp.

Mental Health Evening arrangeras av 1,6 & 2,6 miljonerklubben, Psykiatrifonden och Icakuriren för tredje året i rad. Årets tema är #Alla känner någon.

En av tio svenskar har ångest. Vad är ångest och varför får vi ångest? Hur drabbas kvinnor specifikt? Vad finns det för behandlingsalternativ för att minska och förebygga detta folkhälsoproblem?

På Mental Health Evening vill vi dra upp ridån på Södra Teatern för att öka kunskapen om psykisk ohälsa och ångest. Vi vill minska stigmat kring psykiska sjukdomar genom att låta experter och personer med egna erfarenheter berätta. Med artister och musik vill vi skapa en positiv känsla av att det finns hopp.

Medverkande under kvällen är bl.a.: Anders Hansen, Lill Lindfors, Sonja Aldén, Martin Schalling, Ullakarin Nyberg, Christian Dahlström, Mollie Minott, Alexandra Charles och många fler. Programmet uppdateras löpande.

I samarbete med Psykiatrifonden, ICA kuriren & 1,6 & 2,6 miljonerklubben.

Medlem

Som medlem gör du din bokning under Min Sida