Höstseminarium, Stockholm

När: 23 september 2019, kl: 17:30
Plats: ABF-huset, Sveavägen 41, Hedénsalen, plan 4, Stockholm
Platser kvar: Evenemanget är fullbokat!
Bokningsbar t o m: 2019-09-19
Övrigt: I priset ingår en smörgås och kaffe/te. Anmälan är bindande. Med reservation för ändringar i programmet.

När hormonerna svallar!

Seminariet måndagen den 23 september handlar om perioder i kvinnans liv när våra hormoner gör sig särskilt påminda.  Många kvinnor får besvär med svettningar, humörsvängningar, värmevallningar och sömnsvårigheter. Idag ger forskningen en bättre uppdaterad bild kring hormonbehandling med saklig information om eventuell behandling, hur den bör läggas upp och vad man ska tänka på. Det finns rädsla, okunskap och myter om hormoner.

Våra tre experter,  Inger Sundström Poromaa,  Aino Fianu Jonasson och Helena Kopp Kallner informerar och sprider ny kunskap om och kring våra hormoner. Artisten Anna-Lena Brundin kåserar och underhåller.

Program:

Alexandra Charles är kvällens värd.

17.30 Registrering och smörgås samt kaffe/te

18.00 - ca 20.30

• Alexandra hälsar välkomna
  • Inger Sundström Poromaa, professor i obstetrik och gynekolog: ”Östrogenbehandling – när, hur och för vem?”
  • Helena Kopp Kallner, överläkare i obstetrik och gynekologi:
  • Kort paus
  • Aino Fianu Jonasson, docent i gynekologi: ”Ansträngningsinkontinens” - inkontinens, underlivsinfektioner, torrhet i slidan.
  • Paneldiskussion
  • Anna-Lena Brundin, komiker, författare:

Klimakteriet är en brytningspunkt i livet på gott och ont. Förändringar av alla de slag.  Men det finns minsann mycket man kan skratta åt!

Tack för ikväll!

Evenemanget är fullbokat!