Hjärtgåing – Gå lunka, spring för hjärtat!

När: 8 september 2019, kl: 13:30
Plats: Startplats: Gärdet, mellan Villa Källhagen och Sjöhistoriska museet, Stockholm
Bokningsbar t o m: 2019-09-06
Övrigt: Inga biljetter kommer att skickas ut. Avprickning och efteranmälan sker i 1,6 & 2,6 miljonerklubbens tält. Anmälan är bindande. Intäkterna går till insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa.

Söndagen den 8 september blir det full fart på Gärdet i Stockholm när det är dags för årets stora Hälsodag – En heldag för hela familjen med fokus på hälsa, motion, kunskap, glädje och gemenskap! Hälsodagen pågår mellan kl 11.00-16.00, scenprogrammet startar kl 12.00 och årets hälsopromenad går av stapeln kl 13.30.

Fri entré för alla!

Här finns möjlighet att prova på olika träningstrender, träffa medicinska experter som ger personlig rådgivning, testa hjärt- och lungräddning och mingla bland många intressanta utställare i tältbyn där du även finner en fästingbuss och en blodbuss. Konferencier för dagen är Annika Jankell. Vi inspireras av gympalegenden Susanne Lanefelt, wellnessexperten Annette Lefterow, med flera. Dans och musik av Maria Llerena och Charlotta Huldt.  Skansen visar upp ormar och spindlar. The Viking Museum berättar och uppträder med vikingar och Valkyria och Stockholms brandförsvar visar sina bilar.

Hjärtgåing – Gå lunka, spring för hjärtat!

Årets hälsopromenad – ”Hjärtgåing” Gå, lunka, spring för hjärtat! Arrangeras i samarbete med ”Ut i det fria” – ett initiativ mot TBE med kampanjen #loggautidetfria*.

Promenaden går längs Hälsans Stig vid Djurgårdskanalen, promenaden är också en tipspromenad, där fina priser finns på prisbordet.

Intäkterna går till insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa.

Priset är 100 kr/deltagare (barn under 18 deltar gratis)

Det går även att anmäla sig på plats.

Intäkterna går till insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa.

Anmäl dig här och nu och var med och bidra till forskning på kvinnohjärtat!

Medlem

Som medlem gör du din bokning under Min Sida