Höstseminarium

När: 2 september 2019, kl: 17:30
Plats: Fontänen, Lokal Vagnhallen, Västra vägen 32, Linköping
Platser kvar: Evenemanget är fullbokat!
Bokningsbar t o m: 2019-08-28
Övrigt: I priset ingår föreläsningar, modevisning och en lyxig räksmörgås med the el. kaffe. Anmälan är bindande.

Varmt välkommen till ett spännande höstseminarium med mycket aktuella ämnen. Ca 500.000 svenskar lider av underfunktion i sköldkörteln. Här får du god information om sköldkörteln och dess funktion av  en av landets främsta experter, professor Lisa Juntti-Berggren, Karolinska Universitetssjukhuset.

Vägen till bättre hälsa och välbefinnande presenteras av Sveriges ledande expert inom wellness, Annette Lefterow.

Kvällen avslutas med modevisning

17.30-18.20    Registrering. Tillfälle att köpa lotter till förmån för Insamlingsstiftelsen Kvinnor och hälsa. Lyxräksmörgås med the eller kaffe.

18-20-18.30    Välkommen, ambassadör Wivi-Ann Heurlin-Krantz

18.30-19.20    Störningar i sköldkörteln – tyvärr ett kvinnodominerat problem. Lisa Juntti-Berggren, professor och överläkare vid Endokrinkliniken vid Karolinska universitetssjukhuset. Sköldkörteln producerar hormon som har många olika funktioner och precis som med mycket här  i livet skall man ha lagom mycket för att må bra. I den här föreläsningen kommer det att tas upp hur sköldkörteln fungerar normalt och vad som händer när det blir störningar i funktionen.

19.20-19.30    Bensträckare. Dragning i lotteriet

19.30-20.30    Allt om wellness och egenvård för ett friskare liv. Annette Lefterow, författare och pedagog inom hälsa och wellness

Ett föredrag om Lefterow-metoden som är en en livsstil som idag används av många kvinnor mitt i livet. Annette Lefterow presenterar sin hälsofilosofi som bygger på 8 vägar till hälsa och välbefinnande genom yoga, pilates, meditation, ayurveda, träning, mat, spa och dans. Du får enkla hälsotips och övningar att ta med dig hem och använda i din vardag. Livsbalans med egenvård för din fysiska, mentala och sociala hälsa.

20.30-21.00    Modevisning BJ;s Mode  visar höstens mode till vardag och fest.

Tack för i kväll

Evenemanget är fullbokat!