Woman in Red - Helsingborg

När: 20 mars 2019, kl: 17:00
Plats: Knutpunkten, 2:a våningen vid färjeläget ForSea
Bokningsbar t o m: 2019-03-14
Övrigt: Incheck /Samling kl 17.00 - Båten avgår 17.30. Obs! Ta med dig ID-kort, för ev kontroll. I priset ingår: färjebiljett, smörrebröd, en öl eller ett glas vin, kaffe och kaka. Anmälan är bindande. Vi har namnlistor på plats så inga biljetter skickas ut.

Välkommen till en kväll med kvinnohjärtat i fokus!

Den 20 mars, bjuder Woman in Red på information, inspiration och mycket glädje i Helsingborg. Mars månad är 1,6 & 2,6 miljonerklubbens ”hjärtmånad”och då pågår kampanjen Woman in Red runtom i landet.

I Helsingborg firar vi med en KulTura mellan Helsingborg och Helsingör. Med ombord finns Alexandra Charles, ordförande i 1,6 & 2,6 miljonerklubben, som berättar om den nyutgivna boken om kvinnors hälsa.

Anna-Lena Brundin och Jan ”Sigge” Sigurd underhåller. Du får även möjlighet att förstå ditt hjärta med en Coala Hjärtmonitor. Den kan upptäcka hjärtflimmer och hitta tidiga tecken på andra hjärtsjukdomar.

Idag drabbas både äldre och yngre kvinnor av hjärt- och kärlsjukdomar – en av de vanligaste dödsorsakerna för kvinnor över 55 år. Ändå är kunskapen om kvinnohjärtat både inom forskning och bland allmänhet inte tillräcklig. Bakom kampanjen står 1,6 & 2,6 miljonerklubben tillsammans med insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa. #wir2019

PROGRAM:

17.30  Tycho Brahe avgår

• Eva Möller, kontaktkvinna 1,6 & 2,6 miljonerklubben Helsingborg
  • Alexandra Charles, ordförande 1,6 & 2,6 miljonerklubben: ”Kvinnor & Hälsa, så mycket bättre”
  • Anna-Lena Brundin och Jan "Sigge" Sigurd underhåller

Överraskning och försäljning

Lotteri med fina priser

20.30  Retur i Helsingborg

VÄLKOMMEN!

Programmet uppdateras löpande!

Bokningen är stängd sedan 2019-03-14 20:59:00!