Woman in Red - Malmö

När: 29 mars 2019, kl: 17:00
Plats: Scandic Triangeln, Triangeln 2, Malmö
Bokningsbar t o m: 2019-03-22
Övrigt: I priset ingår: alla föreläsningar, mingel hos utställare/sponsorer, enklare förtäring, bubbel & goodiebag! Anmälan är bindande. Vi har namnlistor i dörren så inga biljetter skickas ut.

VÄLKOMMEN TILL EN KVÄLL MED KVINNOHJÄRTAT I FOKUS!

Den 29 mars bjuder 1,6 & 2,6 miljonerklubben in till Woman in Red på Scandic Triangeln i Malmö. Kvällen bjuder på information, inspiration och mycket glädje där insamlingen till forskningen på kvinnohjärtat står i fokus. Vi får information om blodtryckets hemligheter och ”fönstertittarsjukan” av två hjärtforskare från Lunds Universitet. Soki Choi berättar hur tarmbakterier kan påverka oss.  Två folkkära artister underhåller Arja Saijonmaa och Gladys del Pilar. Dessutom underhåller det lokala bandet Prime Time. Det blir dans med Sergio Charon Lopez och ståuppkomik.

En fantastisk kväll med intressant information och glädje.

Idag drabbas både äldre och yngre kvinnor av hjärt- och kärlsjukdomar – en av de vanligaste dödsorsakerna för kvinnor över 55 år. Ändå är kunskapen om kvinnohjärtat både inom forskning och bland allmänheten inte tillräcklig. Kampanjen Woman in Red sprider kunskap om kvinnors hjärt- och kärlsjukdomar samt samlar in pengar till klinisk forskning på kvinnohjärtat.

Bakom kampanjen står 1,6 & 2,6 miljonerklubben tillsammans med insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa. Kvällen bjuder på härlig underhållning, inspirerande föreläsare och härlig modeshow.

PROGRAM

Kl 17.00  Registrering, enklare förtäring, bubbel.

18.00    JENNY CEDERBOM – kvällens konferencier – programledare, modell, sångerska

• ARJA SAIJOMAA – välkänd folkkär artist med stor musikalisk bredd underhåller. Skådespelerska, ambassadör för 1.6 &.2.6 miljonerklubben, slog igenom med "Jag vill tacka livet".  Har gjort tolkningar av Zarah LeanderMikis Theodorakis, samt klassisk musik
  • GLADYS DEL PILAR  sprudlande känd artist: Ambassadör för 1.6 &.2.6 miljonerklubben , har en lång mångsidig karriär bakom sig. Deltagit i många olika turnéer Sverige runt, varit med i melodifestivalen (både som soloartist och med i gruppen Afrodite), fått Hjalmar Berglund-stipendiet. Deltagit i många TV-program bl.a. ”Så ska det låta" och Körslaget
  • PRIME TIME – mångfacetterat lokalt band med Jonas Almqvist, Pierre Malmqvist och Peter - Spelar allt från dansband till pop
  • SOKI CHOI – hälsoaktivist, författare och föreläsare – "Framtidens hälsa: ny forskning om hur tarmbakterierna påverkar vår hjärna håller på att revolutionera synen på människan och vår hälsa." Soki har gett ut boken ”KIMCHI och KOMBUCHA” (finns att köpa under galakvällen)
  • SERGIO CHARON LOPEZ –  danslärare – ”Dans är så mycket mer än underhållning - det är ett sätt att uttrycka oss!”- Med nystartad dansstudio i Malmö, ”bailapasion” och nyligen hemkommen från Havanna, Cuba kommer Sergio att dela med sig och sprida sin härliga passion för dansen. Det blir Salsadans, Bachata och Kizomba
  • SANDRA WESTIN BLOMBERG – stand up komik – sprallig trebarnsmamma från Staffanstorp. Har tidigare samarbetat med bl a. Babben Larsson, Johan Glans, Lena Frisk och Robin Paulsson i stand up sammanhang
  • JOHAN ELF - överläkare och docent på kärlcentrum SUS – ”Fönstertittarsjukan” – Vad är det? Varför får man det? Johan föreläser om sjukdomen, pratar om förekomst, symptom, egenvård och medicinsk behandling. Johan forskar huvudsakligen kring blodförtunnande behandling och blodproppar
  • ARTUR FEDOROWSKI – hjärtforskare vid Lunds Universitet, föreläsare – ”Om blodtryckets hemligheter” - Högt blodtryck är farligt får vi höra hela tiden … men sanningen är att för lågt blodtryck är lika farligt som för högt. Kroppen ser till att vårt blodtryck ligger rätt och anpassas enligt behov

Medverkande signerar & säljer böcker. Lotteriförsäljning sker under kvällen med fina sponsrade vinster. Goodiebag till alla! Ta gärna med kontanter till lotter!

Ett stort tack till alla våra sponsorer som gör denna kväll möjlig. Här hittar ni 2019 års sponsorer för Woman in red Malmö.

Bokningen är stängd sedan 2019-03-22 20:59:00!