Woman in Red - Enköping

När: 28 mars 2019, kl: 17:00
Plats: Enköping Hotell och Konferens ”Kompassen”, Kaptensgatan 4, Enköping
Bokningsbar t o m: 2019-03-28
Övrigt: I priset ingår soppa, smör & bröd, kaffe & kaka. Anmälan är bindande. Vi har namnlistor i dörren så inga biljetter skickas ut.

Välkommen till en kväll med kvinnohjärtat i fokus!

Den 28 mars bjuder Woman in Red på information, inspiration och mycket glädje i Enköpings Hotell Kompassen. Mars månad är 1,6 & 2,6 miljonerklubbens ”hjärtmånad” med kvinnohjärtat i fokus. Då pågår kampanjen Woman in Red på 21 platser runtom i landet. Medicinska experter ger oss information om hjärt-kärlsjukdomar, som varvas med underhållning. ST-läkaren Mitra Sadeghi från Västmanlands sjukhus informerar mer oss om att ”fönstertittarsjukan” kan bero på uttalad åderförkalkning.

Idag drabbas både äldre och yngre kvinnor av hjärt- och kärlsjukdomar – en av de vanligaste dödsorsakerna för kvinnor över 55 år. Ändå är kunskapen om kvinnohjärtat både inom forskning och bland allmänhet inte tillräcklig. Kampanjen Woman in Red sprider kunskap om kvinnors hjärt- och kärlsjukdomar och samlar in pengar till klinisk forskning på kvinnohjärtat. Bakom kampanjen står 1,6 & 2,6 miljonerklubben tillsammans med insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa.

PROGRAM

17.00  Mingel, mat och utställaraktiviteter

18.00  Välkomstord från stora scenen

18.15 Charlotta Huldt, Operafitness

18.30 Mitra Sadeghi, leg läkare vid Centrum för klinisk forskning, Västmanlands sjukhus Västerås: ”Fönstertittarsjuka” kärlkramp i benen – symtom, orsak och behandling"

BENSTRÄCK!

19.00 Gaya Pienitzka, Lifecap Healmetoo ”Vi kvinnor behöver ta plats och eget ansvar”

19.15 Stella Rosenqvist, Sorgterapeut ”Brustet hjärta-ett fenomen som drabbar”

19.30 Agneta Månsson Broberg, överläkare Tema Hjärta och Kärl, Karolinska Universitetssjukhuset "Hjärthälsa hos kvinnor med bröstcancer- en samarbetsfråga"

BENSTRÄCK följt av modevisning

20.15 Ulrika Beijer, Dietist, samtal med Stella om kvinnors matvanor och vad vi bör tänka på

20.30 Jenny Säfström, Magasinet Träning & Hälsa ”Om träning och hälsa samt vikten av Balans”

20.45 - 21.00 Lottdragning och avslutning av en lyckad galakväll!

Ta med kontanter och ett härligt humör! Goodiebags till alla. Kom gärna klädd i rött! Program i samarbete med Bayer.

Bokningen är stängd sedan 2019-03-28 15:00:00!