Alla priser är angivna i SEK. Betalningsvillkor

När: 13 mars 2019, kl: 16:30
Plats: Glasverandan Kalmar salen, Skeppsbrogatan 49, Kalmar
Bokningsbar t o m: 2019-03-08
Övrigt: I priset ingår välkomstdrink, middag, 1 glas vin/öl alt alkoholfritt, kaffe. Anmälan är bindande. Vi har namnlistor i dörren så inga biljetter skickas ut.

Välkommen till en kväll med kvinnohjärtat i fokus

Den 13 mars bjuder Woman in Red på information, inspiration och mycket glädje i Glasverandan i Kalmarsalen.  Mars månad är 1,6 & 2,6 miljonerklubbens ”hjärtmånad” med kvinnohjärtat i fokus. Då pågår vår kampanj Woman in Red på 21 platser runtom i landet.  Professor Jörg Carlsson överläkare vid Kalmar lasarett informerar oss om riktlinjerna för kolesterol. Pontus Vulkan, läkare vid medicinkliniken i Västervik informerar om ”Fönstertittarsjukan”. Informationen varvas med underhållning av bl a Nanne Grönvall.

Idag drabbas både äldre och yngre kvinnor av hjärt- och kärlsjukdomar – en av de vanligaste dödsorsakerna för kvinnor över 55 år. Ändå är kunskapen om kvinnohjärtat både inom forskning och bland allmänhet inte tillräcklig. Kampanjen Woman in Red sprider kunskap om kvinnors hjärt- och kärlsjukdomar och samlar in pengar till klinisk forskning på kvinnohjärtat. Bakom kampanjen står 1,6 & 2,6 miljonerklubben tillsammans med insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa.

PROGRAM

16.30 Samling i Glasverandan Kalmar salen, registrering , mingel

17:30   - Hälsar organisationens Kalmargrupp alla välkomna

• Susanne Engström-Jacobsson konferencier för kvällen och 1,6 & 2,6 miljonerklubbens ambassadör
  • Jörg Carlsson Professor och överläkare på Kalmar lasarett informerar om "Kolesterol"
  • Camilla Cullgren: Pilates, en liten "bensträckare"

18:40 Middag / kaffe

• Yasmine Östergren, sång
  • Pontus Vulkan (Bayers) ST-läkare på medecinkliniken i Västervik  föreläser om "Fönstertittarsjuka"
  • Modevisning som Jorge Gelati står för världskänd modell i b.l.a Milano o Paris
  • Lottdragning
  • Nanne Grönwall, sång och underhållning

Ca: 21:30 Slut o Tack för idag!

Vinn fina priser från våra sponsorer i lotteriet, kontanter/swisch. Big Travel sponsrar med ett presentkort till alla med 500 kr. Det finns även bar där man kan köpa vin/öl/alkoholfritt. Butiker som deltar i modevisniningen: Gratell, Kapp-Ahl, Change & Valdi smycken.

Bokningen är stängd sedan 2019-03-08 20:59:00!