Alla priser är angivna i SEK. Betalningsvillkor

När: 12 mars 2019, kl: 17:00
Plats: Clarion Hotel Wisby, Strandgatan 6, Visby
Bokningsbar t o m: 2019-03-08
Övrigt: I priset ingår fördrink, middagsbuffé med ett glas vin/alkoholfritt. Ange i din anmälan om du har någon matallergi. Anmälan är bindande. Vi kommer har namnlistor i dörren så inga biljetter skickas ut.

Välkommen till en kväll med kvinnohjärtat i fokus

Den 12 mars bjuder Woman in Red på information, inspiration och mycket glädje på Clarion Hotel Wisby. Mars månad är 1,6 & 2,6 miljonerklubbens ”hjärtmånad” med kvinnohjärtat i fokus. Då pågår vår kampanj Woman in Red på 21 platser runtom i landet. Professor Karin Schenck-Gustafsson ger oss senaste nytt om forskningen på kvinnohjärtat och många andra intressanta medicinska experter. Informationen varvas med underhållning.

Idag drabbas både äldre och yngre kvinnor av hjärt- och kärlsjukdomar – en av de vanligaste dödsorsakerna för kvinnor över 55 år. Ändå är kunskapen om kvinnohjärtat både inom forskning och bland allmänhet inte tillräcklig. Kampanjen Woman in Red sprider kunskap om kvinnors hjärt- och kärlsjukdomar och samlar in pengar till klinisk forskning på kvinnohjärtat. Bakom kampanjen står 1,6 & 2,6 miljonerklubben tillsammans med insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa.

PROGRAM

17.00 Samling i vinterträdgården på Clarion Hotel Wisby. Drink och tilltugg med musik

18.0   Spegelsalen

• Glimra bjuder på glädje, värme och övernaturligt bra stämsång
  • Karin Schenck-Gustafsson, överläkare och  professor Karolinska och Visby lasarett: ”Senaste nytt om kvinnohjärtat ”och resultat från den stora Red-heartstudien med nästan 1000 kvinnor med hjärtklappning
  • Sissela Liljeqvist, med. doktor och överläkare. Ordf i Gotlands läkemedelskommitté:”Läkemedelsförskrivning på Gotland inkl nya diabetes- läkemedel med god effekt mot hjärt-och kärlsjukdomar”
  • Kerstin Blomberg: välkänd profil på Gotland som bl.a startade sin första kvinnogrupp med tibetanska flyktingkvinnor som 22-åring ”Hälsokurser i hälsa för invandrade kvinnor”
  • ”Träna med 1,6 & 2,6 miljonerklubben och Friskis & Svettis” Eva von Krusenstierna berättar om höstens träningsgrupp i samarbete med Friskis &Svettis
  • ”Mina tankar kring 1,6 & 2,6 miljonerklubben” Cecilia Schelin-Seidegård, tidigare landshövding och ambassadör för 1,6 & 2,6 miljonerklubben
  • Middagsbuffé
  • Lotteridragning – fina priser!

Ca 21.30 Tack för ikväll

Bokningen är stängd sedan 2019-03-08 20:59:00!