Alla priser är angivna i SEK. Betalningsvillkor

När: 8 mars 2019, kl: 18:00
Plats: Rydows salonger (fd. Konsthallen) Borgmästaregatan 17, Karlskrona
Bokningsbar t o m: 2019-03-06
Övrigt: I priset ingår mousserande vin, varmrätt från buffé, mineralvatten/stilla vatten + en gratis lott! Vin och öl finns även att köpa på plats. Vi har namnlistor i dörren så inga biljetter skickas ut. Anmälan är bindande.

Välkommen till en kväll med kvinnohjärtat i fokus

Den 8 mars i Rydows salonger i Karlskrona, bjuder Woman in Red på information, inspiration och mycket glädje. Överläkare Mac Schlyter från Blekingesjukhuset i Karlskrona berättar mer om fönstertittarsjuka eller åderförkalkning i benen och hur det kan behandlas. Glädje sprids genom musikunderhållning med Lili Öst, Håkan Grahn med kören Coeur Madame samt modevisning av Vivaldi.

Idag drabbas både äldre och yngre kvinnor av hjärt- och kärlsjukdomar – en av de vanligaste dödsorsakerna för kvinnor över 55 år. Ändå är kunskapen om kvinnohjärtat både inom forskning och bland allmänheten inte tillräcklig. Kampanjen Woman in Red sprider kunskap om kvinnors hjärt- och kärlsjukdomar samt samlar in pengar till klinisk forskning på kvinnohjärtat. Bakom kampanjen står 1,6 & 2,6 miljonerklubben tillsammans med insamlingsstiftelsen Kvinnor & Hälsa.

PROGRAM

18.00 Inregistrering och mingel

18.30 Kvällen invigs av Monica Svensson & Camilla Mikler, 1,6 & 2,6 miljonerklubben.

• Mac Schlyter, överläkare kärlkirurgi Blekingesjukhuset "Fönstertittarsjuka - en kostsam historia för individ och samhälle?" Den kanske enskilt viktigaste bakomliggande orsaken till varaktig ansträngningsrelaterad smärta i benen. Kan man själv påverka? Vad kan vi inom sjukvården göra anno 2019?
  • Modevisning: Christel Rosenquist från Boutique Vivaldi, visar vårens mode
  • Håkan Grahn med kören, Coeur Madame
  • Lili Öst, sångerska och författare: "Vinsten av att våga tänka annorlunda"
    Har du fastnat i negativa hjulspår? Känns det som om du sitter fast? Vill du något mer, men vet inte vad det är? Allt börjar med ditt fokus! Vinsten av att tänka annorlunda är en föreläsning som helt klart kan vända upp och ned på ditt liv, få dig att fatta det som händer eller inte händer på ett nytt, kanske helt omtumlande sätt.
  • Musikunderhållning av en ensemble från Estetiskaprogrammet, eleverna heter: Moa Andersson, Jonathan Holmesson, Gunnar Granevik, Miranda Mikler, Alexander Liljeberg

Ca 22.30/23.00 Tack för ikväll!

Bokningen är stängd sedan 2019-03-06 23:59:00!