Woman in Red, Umeå

När: 14 mars 2019, kl: 18:00
Plats: Elite hotell Mimer, Kungsgatan 75, Umeå
Bokningsbar t o m: 2019-03-12
Övrigt: Biljetter finns även att köpa på Bigaro och MQ. Vi har namnlistor i dörren så inga biljetter skickas ut. Anmälan är bindande.

Välkommen till en kväll med fokus på kvinnohjärtat!

Den 14 mars bjuder 1,6 och 2,6 miljonerklubben in till kampanjen Woman in Red på Elite Hotell i Umeå. Under kvällen får vi information, inspiration och mycket glädje där insamling till forskning på kvinnohjärtat står i fokus. Kardiologen Nina Johnston informerar oss om hur hjärtsjukvården för kvinnor ser ut idag i Sverige. Sångerskan och musikern Linda Rapp underhåller oss.

Idag drabbas både äldre och yngre kvinnor av hjärt- och kärlsjukdomar vilket är en vanlig dödsorsak för kvinnor över 55 år. Kunskapen om kvinnohjärtat är inte tillräcklig både inom forskning och bland allmänheten. Kampanjen Woman in Red sprider kunskap om kvinnors hjärt - och kärlsjukdomar och samlar in pengar till klinisk forskning på kvinnohjärtat. Bakom kampanjen står 1,6 och 2,6 miljonerklubben tillsammans med insamlingsstiftelsen Kvinnor och Hälsa.

PROGRAM

17.15-21.00

17.15 Dörrarna öppnas för mingel

18.00 Välkommen och presentation av programmet - Magdalena Sävenstedt, 1,6 & 2,6 miljonerklubben, Umeå

• Nina Johnston - kardiolog/överläkare föreläser om Hjärtsjukvård för kvinnor - hur ser det ut i Sverige?
  • Linda Rapp bjuder på underhållning
  • Modevisning Bigaro och MQ
  • Fika och möjlighet att köpa ett glas bubbel
  • Försäljning av böcker och pins

Goodiebag till alla

Bokningen är stängd sedan 2019-03-12 20:59:00!